کد خبر: ۱۱۸۹۲۳
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱

بزرگترین شرکت بورس بعد از 50 روز شاخص را 2105 واحدی کرد

بزرگترین شرکت بورس بعد از 50 روز شاخص را 2105 واحدی کرد

در جریان معاملات آخرین روز کاری بورس در هفته جاری ، شاخص بعد از 5 روز با رشد ۲۱۰۲ واحدی روبرو شد که ناشی از بازگشایی نماد فولادمبارکه و بهبود شرایط دو صنعت فلزی و معدنی بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام با تکیه به تجارب سالهای گذشته در ماه های پایانی هر سال به طور سنتی و به شرط نبود ریسک های سیاسی و اقتصادی، آمادگی بهتر شدن شرایط را دارد اما واقعیت ها به گونه ای است که به سختی می شود به سیر صعودی شاخص و قیمت سهام امیدوار بود مگر اینکه عواملی مانندافزایش قیمت دلار ، رفع ابهام از مسائلی مانند FATF و پالرمو ، افزایش قیمت و صادرات نفت ایران و در اتفاقی با احتمال اندک یعنی بهبود مسائل سیاست خارجی ایران، زمنیه ساز برگشت بازار و اقبال سرمایه گذاران به بورس فراهم شود .

براین اساس در اولین روز کاری از ماه پایانی سال، شاخص برای دومین روز با سیر صعودی آغاز به کار کرد که در نتیجه اقبال بازار به سهام شرکت‌های مانند ملی مس، فولاد خوزستان، گل گهر و غیره بود. در ادامه با بازگشت فولاد مبارکه بعد از افزایش سرمایه ۷۵ درصدی از سود انباشته ، قیمت هر سهم آن به حدود ۳۰۵ تومان باز و به تنهایی موجب شد شاخص برای اولین بار در 50 روز اخیر با رشد بیش از دو هزار واحدی روبرو و به نیمه کانال ۱۵۹ هزار واحدی برسد. آخرین باری که دماسنج بازار با چنین صعودی روبرو شده بود مربوط به 8 دی سال جاری بود.

به این ترتیب با معامله بیش از ۱.۵ میلیارد سهم بالغ بر ۵.۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که بیشترین حجم معاملات مربوط به فولاد مبارکه با ۷۶۲.۷ میلیون سهم، ملی مس ۲۷۳.۳ میلیون سهم، تاپیکو با ۱۵۲.۳ میلیون سهم، فولاد خوزستان با ۱۵۰.۲ میلیون سهم، گل گهر با ۱۱۰.۲ میلیون سهم، پالایشگاه نفت بندرعباس با ۹۱.۷ میلیون سهم و توسعه معادن و فلزات با ۸۴.۱ میلیون سهم بود که با اثر بر شاخص موجب شد آخرین روز کاری این هفته بورس حداقل روی کاغذ و به ظاهر بسته شود.

در این میان از جمله نکات بارز بازار امروز می‌توان به عرضه سهام در گروه‌های خودرویی و بانکی و حتی شرکت جدیدی مثل لوتوس اشاره کرد که نشان از اعتقاد بازار به این گروه ها دارد.

مریم بهبودی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ