کد خبر: ۱۱۸۹۴۲
۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲

درخواست جدید مسئول کارگروه ایران در آمریکا از اروپا

درخواست جدید مسئول کارگروه ایران در آمریکا از اروپا

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا از اروپایی‌ها خواست در برابر اقدامات موشکی ایران مانع و عامل بازدارنده ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  برایان هوک بر موضع‌گیری‌های ضد ایرانی پافشاری کرد و به روزنامه آلمانی بیلد گفت: راهبرد آمریکا بر سه مبنا قرار دارد: دیپلماسی، بازدارندگی و اینکه در کنار مردم ایران هستیم.

وی افزود: دیپلماسی آمریکا در راستای بهبود روابط و جلوگیری از تهدید ها در برابر صلح و امنیت است و مدعی شد اعمال فشار حداکثری به ایران در این جهت صورت می‌گیرد که ایران را پای میز مذاکره بکشاند و همزمان مانع از دستیابی ایران به درآمدهایی شود که برای سیاست خارجی خشونت‌بار هزینه می‌کنند.

این مقام مسئول درباره درخواست آمریکا از اروپایی‌ها مبنی بر خارج شدن از توافق هسته‌ای با ایران هم گفت: تحریم‌ها قوی‌ترین ابزاری هستند که در اختیار داریم تا ایران را به منظور تغییر رفتار در زمینه توسعه موشکی و حمایت مالی تروریسم، تجاوزهای منطقه‌ای، حملات سایبری و نقض حقوق‌بشر تحت فشار بگذاریم.

هوک اعلام کرد: یکی از پیام‌های نشست اخیر ورشو این است که وقتی جهان عرب و رژیم صهیونیستی به همراه هم درباره موضوعی هشدار می‌دهند جهان باید بیشتر به آن توجه نشان دهد.

وی کنفرانس ورشو را از جنبه‌های زیادی دیداری تاریخی خواند و توضیح داد: در ورشو مبنای مقابله با تجاوز ایران ایجاد شده است.

هوک گفت: مهمترین کاری که اروپایی‌ها می‌توانند انجام دهند این است که عاملی بازدارنده علیه توسعه موشکی و آزمایش های موشکی ایران ایجاد کنند. می‌توانیم درباره جنبه‌های توافق بحث کنیم اما مسلم این است که ایران توافق  را به عنوان مجوزی برای توسعه برنامه موشکی تفسیر می‌کند. ایرانی‌ها بزرگترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه را در اختیار دارند و خطر یک جنگ بالاست. حمله به فرودگاه در ریاض بسیار نزدیک بود. حتی شهروندان آلمانی نیز امکان دارد با یک موشک ایرانی در آنجا کشته شوند! بنابراین مجبور هستیم مانع از گسترش انتشار موشک به متحدان ایران شویم. فراموش نکنید که ایران متحدانی دارد. مثلا بحرین یا یمن و سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهد تا کریدور قدرت را  ایجاد کند.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ