کد خبر: ۱۱۸۹۸۷
۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۴

شفاف سازی

شفاف سازی "های وب" درباره پاسخ سازمان بورس به پیشنهاد افزایش سرمایه

شرکت داده گستر عصر نوین درخصوص پاسخ سازمان بورس به پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۰ درصدی با هدف استفاده از معافیت مالیاتی اقدام به شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت داده گستر عصر نوین که با سرمایه 400 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده درخصوص پیشنهاد افزایش سرمایه 30 درصدی با هدف استفاده از معافیت مالیاتی اقدام به شفاف سازی کرد.

بر این اساس،ایمان میری مدیر عامل "های وب" پیرو بخشنامه ۲۳ مرداد سازمان مالیاتی درخصوص ابلاغ مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی راجع به سود تقسیم نشده سال ۹۶ شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس که تا پایان سال ۹۷ به حساب سرمایه منتقل می شود جهت اعمال نرخ صفر مالیاتی اعلام کرد: هیات مدیره به منظور برخورداری از مزایای معافیت مالیاتی در موعد مقرر جهت ثبت افزایش سرمایه از محل سود تقسیم نشده سال ۹۶، نسبت به محاسبه مجدد و تعدیل درآمدها و هزینه ها و در نتیجه تعدیل سود قبل از کسر مالیات سال های ۹۴ تا ۹۶ با هدف تعیین حداقل سود انباشته قابل تبدیل به سرمایه اقدام کرده است.

بر همین اساس،هیات مدیره اقدام به تهیه گزارش توجیهی در خصوص افزایش سرمایه به مجمع فوق العاده کرده و مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفته و جهت اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. در یک اسفند گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه از طریق سامانه کدال جهت اطلاع سهامداران و فعالین بازار سرمایه انتشار عمومی شد.

همچنین شرکت در نامه‌ای جداگانه به سازمان بورس درخواست موافقت افزایش سرمایه با نظر به رعایت ملاحظات مطروحه توسط آن سازمان و اعمال تعدیلات در شناسایی درآمد های حاصل از قراردادهای USO و به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت های مالیاتی مربوطه با افزایش سرمایه پیشنهادی این شرکت از محل سود تقسیم نشده را کرده است.

اما متاسفانه در دو اسفند ماه پاسخ نامه خود را از طریق کدال با موضوع پاسخ به نامه در یک اسفند ماه شرکت دریافت کرد که تا زمان دریافت گزارش سازمان حسابرسی و رفع ابهام نسبت به صورت های مالی آن شرکت و خروج نماد معاملاتی از شرایط معامله تحت احتیاط، پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته توسط این سازمان قابل بررسی نیست.

هیات مدیره تلاش خواهد کرد تا در زمان باقی مانده از تمام فرصت های قانونی در جهت اخذ مجوز از سازمان بورس و استفاده از مزایای مالیاتی برای شرکت و سهامداران استفاده کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ