کد خبر: ۱۱۹۰۰۲
۱۱:۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۴

علت توقف معاملات سهام شرکت تازه وارد بورس اعلام شد/ نبود اختلال در سامانه
در گفت وگو بورس پرس با سرپرست عملیات بورس تهران

علت توقف معاملات سهام شرکت تازه وارد بورس اعلام شد/ نبود اختلال در سامانه

سرپرست عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت : به علت تراکنش های زیاد و با هدف جلوگیری از بروز اختلال در سامانه معاملات، سهام شرکت افق کوروش به صورت مدیریت شده داد و ستد می شود.

مهدی پارچینی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره وضعیت امروز سامانه معاملات بورس که به گفته برخی فعالان به دلیل فشار فروش سهام شرکت تازه وارد فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با اختلال و کند شدن فرایند سفارش گیری روبرو شده ، توضیح داد: تاکنون گزارشی از سوی کارگزاران مبنی بر اختلال در سامانه معاملات بورس نشده و ممکن است ناشی از OMSها باشد.

وی ادامه داد: اما با توجه به عرضه اولیه 50 میلیون سهم "افق" و تخصیص 132 سهم به 386 هزار و 817 سهامدار حقیقی و حقوقی ، امروز تعداد تراکنش های این شرکت به شدت افزایش یافته و ممکن بود موجب بروز اختلال در سامانه معاملات شود. بنابراین به منظور جلوگیری از این احتمال ، اقدام به مدیریت سهام این شرکت از طریق ایجاد وقفه ایی کوتاه گرفته شد.

پارچینی با اشاره به وضعیت مجاز - محفوظ سهام این نماد از ساعت 9:57 دقیقه ، افزود: در صورت کاهش فشار عرضه ، روند معاملات سهام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش عادی خواهد شد اما اگر این فشار تکرار شود ممکن است برای فردا هم مدیریت شود.

خبر تکمیلی :

براساس این گزارش، درحالی وضعیت مجاز - محفوظ سهام "افق" از 9:57 تا 12:30 دقیقه ( با همان حضور 40 هزار سهامدار حقیقی و 137 حقوقی در فروش 15.3 میلیون ) ادامه یافت که بعد از مجاز شدن نماد ، فرایند داد و ستد سهام از همان ساعت 12:30 دقیقه شروع شد و طی آن بیش از 10 میلیون سهم دیگر توسط حدود 73 هزار دیگر فروخته شد تا در مجموع 112 هزار و 968 حقیقی و 277 حقوقی قادر به فروش بیش از 25.4 میلیون سهم با قیمت پایانی 2131 تومانی شوند.

در این رابطه پارچینی به بورس پرس توضیح داد: بعد از پایان مچینگ ، ساعت 12:30 دقیقه وضعیت نماد این شرکت مجاز شد تا امکان داد و ستد فراهم شود اما به دلیل تعداد زیاد تراکنش ها و سفارش ها و مانند عرضه های اولیه ، سایت tsetmc.com بعد از اتمام زمان معاملات ، وضعیت عرضه و تقاضا را نشان داد. بنابراین همه معاملات امروز فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در محدوده زمانی قانونی معامله شده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از مچینگ ، امکان اصلاح و حذف سفارش ها هم وجود داشت، ادامه داد: با توجه به حضور 386 هزار و 817 سهامدار ( شامل 385 هزار و 805 حقیقی و 1012 حقوقی ) در روز عرضه اولیه 50 میلیون سهم و تخصیص 132 سهم به هر کد، اگر در معاملات هم تعداد سفارش ها و تراکنش ها قابل توجه ، رویه امروز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ