کد خبر: ۱۱۹۰۳۳
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۴

بهترین روز شاخص بورس در ۷ ماه اخیر با پرش بیش از ۴۷۰۰ واحدی + دلایل

بهترین روز شاخص بورس در ۷ ماه اخیر با پرش بیش از ۴۷۰۰ واحدی + دلایل

شاخص بورس در نتیجه اثر چند عامل داخلی و جهانی مخصوصا" فرصت دوباره FATF به ایران، بعد از حدود ۷ ماه قادر به پرش بیش از ۴۷۰۰ واحدی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی روزهای نخست بازار سهام در اسفند با بهبود اندک و امید به بهتر شدن شرایط آغاز شد که در نتیجه اثر چند عامل ، یکی از بهترین روزهای بورس در چند ماه اخیر سپری شد.

براساس این گزارش، تصمیم مثبت FATF برای تمدید دوباره فرصت به ایران تا پایان تیر 98 ، رشد دلار ، روند صعودی قیمت های جهانی نفت و فولاد و مس و...، مذاکرات مثبت آمریکا و چین و توافقات اولیه، تزریق نقدینگی صندوق توسعه ملی به بازار ، چهاردهمین تایید پایبندی ایران به برجام توسط آژانس انرژی اتمی، میانجیگری چین بین ایران و عربستان، مناسب بودن قیمت شرکت های آینده دار و... موجب افزایش تحرکات سهامداران حقیقی و حقوقی و امید به روزهای بهتر در هفته های پایانی سال شد.

به این ترتیب ، درحالی اکثر شرکت های معدنی ، فلزی ، خودرویی ، پتروپالایشی، بانکی و... با اقبال و رشد قیمت و گاه با صف خرید روبرو شدند که در پایان معاملات، شاخص با پرش 4 هزار و 785 تایی به 164 هزار و 274 واحد رسید تا بعد از حدود 7 ماه قادر به افزایش بیش از 4700 واحدی باشد. چرا که آخرین باری که دماسنج بازار با چنین جهش های روبرو شده بود مربوط به 15 مرداد است.

در این رویداد که با داد و ستد بیش از 949 میلیارد تومانی سه میلیارد سهم و عبور ارزش روز بازار از  628 هزار میلیارد تومانی همراه بود شرکت های فولادمبارکه ، ملی مس، گل کهر، چادرملو، پتروشیمی پارس، پالایشگاه اصفهان و تاپیکو با اثر 509 تا 197 واحدی بیشترین نقش را داشتند.

در این میان برخی کارشناسان با تکیه بر آخرین رویدادها و ارزان بودن قیمت سهام اکثر شرکت ها و از سرگیری قیمت دلار و... به تداوم سیر صعودی قیمت ها چشم دوخته اند اما گروهی دیگر با اشاره به شرایط اقتصادی و رفتار سهامداران حقوقی در روزهای پایانی سال بر تامین نقدینگی و پایان معاملات اعتباری ، براین باورند با شرایط فعلی نمی توان به بهبود کوتاه مدت بورس امیدوار بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ