کد خبر: ۱۱۹۱۰۰
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۶

شرکت‌های دولتی مکلف به شفاف‌سازی بودجه، حقوق و مزایا شدند

شرکت‌های دولتی مکلف به شفاف‌سازی بودجه، حقوق و مزایا شدند

نمایندگان مجلس با شفاف‌سازی بودجه و هزینه شرکت‌های دولتی به صورت ثبت در سامانه برخط موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس و بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 98، جزء یک بند الحاقی 5 تبصره 2 ماده واحده تصویب شد.

طبق این بند، وزارت اقتصاد مکلف است با همکاری سازمان برنامه حداکثر تا پایان تیرماه 98 زیرساخت‌های لازم را جهت بهره‌برداری از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی فراهم کند. کلیه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره 3 این قانون شامل شرکت‌ها و مؤسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بیشتر از یک میلیون نفر و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند برای سال‌های برنامه ششم توسعه نسبت به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات و شرکت‌ها و موسسات تابعه از جمله صورت‌های مالی مصوب مجمع عمومی، بودجه تفصیلی مصوب و اصلاحی، عملکرد بودجه، اعتبارات سرمایه گذاری به تفکیک هر طرح و تعداد کارکنان (ترکیب، نوع قراردادها و حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان) در سامانه مذکور حداکثر تا پایان شهریورماه سال آینده اقدام کنند.

سازمان برنامه مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به صورت برخط برای وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات فراهم کند. عدم ارائه اطلاعات و اقدام دستگاه های مذکور در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب می‌شود. سازمان برنامه موظف است هر شش ماه یکبار با همکاری وزارت اقتصاد، گزارش عملکرد شرکت‌های موضوع این بند را به کمیسیون‌های برنامه و اقتصادی مجلس ارائه کند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ