کد خبر: ۱۱۹۱۶۹
۱۶:۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۷

ذخایر ارزی بانک مرکزی در بهترین شرایط و بیشتر شده است
همتی:

ذخایر ارزی بانک مرکزی در بهترین شرایط و بیشتر شده است

رییس بانک مرکزی گفت: ذخایر ارزی در بهترین شرایط قرار دارند و نه تنها از دست نرفته بلکه به سرعت افزایش یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در پنجاه و هشتمین مجمع بانک مرکزی با بیان اینکه توانستیم با همه فشارها ثبات نسبی ایجاد کنیم گفت: در شراط سخت توانسته‌ایم اقدامات مناسبی انجام دهیم و جلوی بدتر شدن شرایط را گرفتیم و آمادگی داریم تصمیمات بهتری بگیریم.

وی با بیان اینکه کارهای مثبتی انجام شده و آمارها در بازار پول و ارز نشان‌دهنده موفقیت بانک مرکزی است، افزود: هفت ماه پیش که بانک مرکزی را تحویل گرفتم، نرخ دلار 11 هزار و 600 تومان بود و اکنون بعد از دو مرحله اجرای شدیدترین تحریم‌ها در مرداد و آبان با تدبیر و مقاومت توانستیم در شرایطی باشیم که نرخ بازار آزاد تنها 10 تا 12 درصد رشد کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ترامپ عنوان کرده بود پول ایران را نابود و اقتصاد را فلج می‌کنیم اما با وجود همه فشارها توانستیم ثبات نسبی ایجاد کنیم و روند نقدینگی تفاوتی با ماه‌های گذشته ندارد.

همتی با بیان اینکه نقدینگی در دولت یازدهم و  دوازدهم روند کاهشی داشته و اکنون هم این روند ادامه دارد، گفت: نرخ سود متعادل و وضعیت مالی بانک‌ها بهتر شده که این موارد در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی در بهترین شرایط قرار دارند و نه تنها از دست نرفته بلکه به سرعت افزایش یافته‌اند، افزود: جو روانی دشمن در مقاطعی اثراتی بر بازار ارز داشته اما نرخ‌ها دوباره بازگشته است چرا که توانستیم مولفه‌های اقتصادی را متعادل کنیم و عرضه و تقاضا در بازار پول و ارز در شرایط ثبات قرار دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ