کد خبر: ۱۲۰۲۷۴
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰

توضیح همتی درباره مدیریت ورود 160 هزار میلیارد سپرده‌‌ به بازار ارز

توضیح همتی درباره مدیریت ورود 160 هزار میلیارد سپرده‌‌ به بازار ارز

رئیس بانک مرکزی با عدم تایید سقف نرخ ارز در بازار ثانویه و لزوم تصویب لایحه پالرمو از مدیریت 160 هزار میلیارد تومان سپرده ویژه 20 درصدی بانک ها در راستای مدیریت بازار ارز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: در مورد بازار پول و ارز ذکر سه نکته ضروری است:

۱- در هفته‌های اخیر در مورد سررسید سپرده‌های ویژه 20 درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن به بازار ارز، نگرانی‌هایی مطرح شده بود که با تدبیر اتخاذشده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد. میزان این سپرده‌ها 160 هزار میلیارد تومان بود.

۲- به نقل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فعالین اقتصادی این موضوع مطرح می‌شود که در بازار ثانویه (نیما) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد. اطلاعات مربوط به حجم معاملات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عمومی منتشر می‌شود. طبعاً حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ مؤثر است.

۳- روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت در مورد لایحه پالرمو تصمیم‌گیری می‌کند. توصیه‌های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانکداری بین‌المللی است. حفظ و تقویت روابط محدود بانکی با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» م-س | ساعت ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
پاسخ
آقای همتی
در مورد ورود کلیه گواهی سپرده ها به بازار ارز چه کسی مدعی بود لطفا نام ببرید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ