کد خبر: ۱۲۰۲۸۷
۰:۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

پیش بینی رفتار محتاطانه فعالان و ۱۰ صنعت مستعد رشد
یک کارگزار بورس اعلام کرد:

پیش بینی رفتار محتاطانه فعالان و ۱۰ صنعت مستعد رشد

یک کارگزاری با اشاره به اینکه چند عامل موجب شکل گیری رفتار محتاطانه فعالان در هفته های آخر سال شده ، ۱۰ صنعتی که طی روزهای آینده دارای استعداد رشد هستند را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در شرایطی فعالان بازار سهام در هفته های آخر سال هم با ابهامات و نگرانی های روبرو هستند که کارگزاری آبان برای وضعیت روزهای آینده پیش بینی کرد بازار در هفته گذشته متاثر از رشد نرخ ارز و بهبود وضعیت بازارهای جهانی ، رشد محسوسی را تجربه کرد و توقف رشد ارز در کنار نوسان قیمت نفت و فلزات، حساسیت اخبار سیاسی و نزدیکی به روزهای پایانی سال می تواند تا حدودی جو احتیاط را به بازار بازگرداند.

وضعیت بازارهای جهانی همچنان مثبت ارزیابی می شود و احتمال رشد آرام نرخ ارز در کنار نرخ تورم همچنان امید به رشد بازار سهام را افزایش می دهد.
اما در بازار امروز و به طور کلی هفته پیش رو به نظر می رسد معاملات مجددا تا پایان سال با کاهش حجم مواجه شود و مجددا گروه های کوچک به کانون توجه بازگردند.

در گروه فلزات اساسی رشد قیمت جهانی فلزات می تواند نمادهای با سرمایه پایین را مورد توجه قرار دهد و البته نوسانات مثبت در نمادهای بزرگ نیز محتمل خواهد بود.

در گروه فراورده های نفتی همچنان معاملاتی کم رمق و نوسانی پیش بینی می شود و رفتار نفت همچنان بر گروه اثرگذار خواهد بود. در گروه محصولات شیمیایی نیز مجددا نمادهای کوچک تر مستعد توجه خواهند بود البته تک نمادهای" زاگرس، شاراک و پارسان" نیز همچنان از شانس رشد قیمتی برخوردار هستند.  

در گروه معدنی نیز نمادهای "کنور،کچاد، کدما، کاما و کروی " مستعد توجه سرمایه گذاران خواهند بود و در گروه بانک جذابیت اخبار مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی تا حدودی کمرنگ شده و حالا نمادهای همراه با عملکرد بهتر در کانون توجه قرار گرفته اند. "وبملت، وخاور و وپاسار" از نمادهای مستعد رشد در گروه خواهند بود.

در خودرویی ها نیز که حساسیت زیادی به اخبار و حواشی بازار دارند این هفته سمت و سوی اخبار سیاسی می تواند تعیین کننده روند کوتاه مدت گروه باشد.    

در دیگر گروه ها انبوه سازها، سیمانی ها ،کاشی و سرامیکی ها و گروه کوچک لاستیک و پلاستیک می توانند مورد توجه باشند و تک نمادها در گروه محصولات کانی غیرفلزی، محصولات دارویی و غذایی، زراعت و دیگر گروه های کوچک بازار می توانند مقصد نقدینگی کوتاه مدتی بازار باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ