کد خبر: ۱۲۰۳۱۰
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

پیش بینی کارگزار بورس از رشد چند صنعت و روند بازار در روزهای پایانی سال

پیش بینی کارگزار بورس از رشد چند صنعت و روند بازار در روزهای پایانی سال

یک کارگزار ضمن اشاره به ریسک های موثر بر رونق بازار سرمایه ، رشد چند صنعت در صورت حذف سیاست فعلی نرخ گذاری ارز و روند بورس در روزهای انتهایی سال را پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی محمود رباطی در خصوص روزهای پایانی سال ۹۷ به سنا گفت: بازار سرمایه با برخی ریسک های داخلی و خارجی روبرو است و یکی از مهمترین آنها تائید یا عدم تائید CFT و پالرمو است. البته ریسک های بیرونی همچون ریسک رد یا تصویب لوایح مذکور طی سال های گذشته همواره بر بازار مترتب بوده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به پذیرش این لوایح افزود: پذیرش پالرمو و CFT از این منظر که یکی از ریسک های سیستماتیک موجود در وضعیت اقتصادی و سیاسی را برطرف می کند می تواند خبر خوبی برای بازار باشد.به این ترتیب، سایه یکی از ریسک ها که نقل و انتقال مالی بین صنایع و شرکت ها با خارج را سخت می کند از بازار سرمایه کم می شود و می توان به رونق بازار امیدوار شد.

این مقام مسئول درخصوص امکان رشد صنایع گفت: به دلیل سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی برخی صنایع نتوانستند رشد کنند و حتی به اندازه تورم نیز شاهد رشد قیمتی آنها نبودیم. در حالی که افزایش نرخ در انواع کالاها، محصولات و خودرو اتفاق افتاده، این افزایش در صورت های مالی شرکت ها به هیچ عنوان مشاهده نمی شود.دولت نمی تواند به سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی ادامه دهد و صنایعی که از آزاد سازی نرخ ارز متاثر می شوند می توانند پیشروهای آینده بازار باشند.

رباطی با تاکید بر رشد بازار در صورت حذف سیاست فعلی نرخ گذاری ارز در خصوص صنایع دارای ظرفیت رشد گفت: صنایعی مانند سهام خودرویی، دارویی ،تایرسازی ،صنایع غذایی و لبنیات که از رشد جا مانده اند، رشد خوبی را در سال آینده تجربه خواهند کرد و می توانند عقب ماندگی را نسبت به سهام دلاری و صادرات محور جبران کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اخبار موجود و گزارش های مالی منتشر شده روند بازار سرمایه در روزهای انتهایی سال متعادل خواهد بود. البته روند اصلاحی نیز در برخی صنایع حاکم است. بنابراین روزهای پایانی سال با نوسانات کوچک خواهد گذشت و در صورت اتخاذ سیاست های صحیح اقتصادی می توانیم در سال آینده حرکت هایی را شاهد باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ