کد خبر: ۱۲۰۳۶۰
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

شرط انتقال نماد ۵ بانک و موسسه بورسی و فرابورسی به بانک سپه
رییس سازمان بورس خبر داد:

شرط انتقال نماد ۵ بانک و موسسه بورسی و فرابورسی به بانک سپه

رییس سازمان بورس شرط انتقال نماد ۵ بانک و موسسه بورسی و فرابورسی انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و اعتباری کوثر به بانک سپه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی با اشاره به رونمایی از نخستین قرارداد اختیار معامله زعفران در بورس کالا به فارس گفت: با استقبال خوب سرمایه گذاران و فعالان بازار زعفران از معاملات قرارداد آتی در بازار مشتقه بورس کالا، امروز قرار داد اختیار معامله زعفران به عنوان ابزار تکمیلی برای فعالان این بازار در بورس کالا رونمایی شد.

وی با بیان اینکه تعریف ابزارهای مالی از جمله آپشن روی سایر کالاهای کشاورزی نیز وجود دارد، افزود: برای هر کالایی که بازار پایه آن کالا از نقدشوندگی مناسب برخوردار باشد می‌توان قرار داد آتی و اختیار خرید و فروش معامله را تعریف کرد.

این مقام مسئول درخصوص اینکه آیا در فضای کسب و کار کنونی نحوه صدور مجوز جدید کارگزاری تغییر می کند یا خیر؟ گفت: هم اکنون تنها ۱۰۸ شرکت کارگزاری وجود دارد اما این شرکت‌ها از دفاتر متعددی برخوردار هستند. در اغلب کشورها کسب و کار کارگزاری به خاطر ریسک سیستمی که می‌توانند ایجاد کنند تحت نظارت و کنترل بیشتری قرار دارند. چراکه مجوز فعالیت شرکت کارگزاری به مثابه مجوز فعالیت یک بانک بوده و از این رو افزایش تعداد مجوز فعالیت بانک پذیرفتنی نیست.همین مسئله را می‌توان به کارگزاری‌ها نیز تسری داد.

محمدی از پیگیری تخصیص منابع پولی از صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت بازار سرمایه  نیز خبر داد و درباره چگونگی فرایند انتقال و ادغام سهام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری درج شده در تابلوی معاملات بورس و فرابورس در بانک سپه نیز گفت: در حال حاضر نماد معاملاتی بانک‌های مذکور متوقف هستند اما برای ادغام سهام این بانک‌ها در بانک سپه قدر مسلم مصوبه شورای عالی بورس برای انتقال سهام در خارج از ساعت معاملات را خواهیم گرفت.​​​​​

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ