کد خبر: ۱۲۰۳۷۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

بازار داغ قطعات تقلبی خودرو با افزایش ۳۰۰ درصدی/  قیمت‌ چند قطعه
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو خبر داد:

بازار داغ قطعات تقلبی خودرو با افزایش ۳۰۰ درصدی/ قیمت‌ چند قطعه

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده ،گفت: قیمت قطعات بسیار زیاد شده و برای مردم تعویض و یا تعمیر به صرفه نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا نیک آیین با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبرو هستیم، به تسنیم گفت: متأسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی که تعداد تعمیرات خودرو افزایش یافته است.

وی با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار، افزود: درحال حاضر سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید شرکت‌های خودروساز را برطرف کرده و تمرکز زیادی بر بازار قطعات ندارند به نحوی که این کمبود توسط تعدادی سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد کیفیت در بازار هستند.

این فعال صنعت خودرو گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی بر روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند. به مردم توصیه می‌کنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتا تمرکز را به خرید قطعات ایرانی کنند. با توجه به شرایط تحریم شرکت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه ندارند. اما عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.

نیک آیین با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از 300 درصد افزایش پیدا کرده اعلام کرد: یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و 500 هزار تومان به 8 میلیون تومان رسیده است جالب اینکه با همین قیمت نیز مصرف کننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا کند. علاوه براین دیسک صفحه و لنت چرخ نیز برای خودروهای سواری رشد قابل توجهی در قیمت پیدا کرده و حتی لنتهای چرخ فاقد استاندارد با شگردهای متعدد آن هم با قیمت زیاد به فروش می‌رسد درحالی که این لنت‌ها استاندارد نبوده و بعد از چندین کیلومتر پودر می‌شود.

وی با اشاره به کمبود قطعات خودرو ساندرو و ال 90 در بازار گفت: در گذشته دیسک صفحه برای پژو 206 حدود 160 هزار تومان بود اما این قطعه با قیمت 800 هزار تومان در بازار آن هم به زحمت پیدا می‌شود.

نیک آیین با اعلام اینکه بسیاری از خودروهایی که در خیابان در حال تردد هستند مشکل داشته و مصرف‌کنندگان به زحمت از آنها استفاده می‌کنند، افزود: قیمت قطعات بسیار زیاد رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست. باید واحدهای نظارتی به بازار قطعات خودرو ورود پیدا کرده و ساماندهی لازم را در این رابطه انجام دهند در غیر این صورت وضعیت بازار بلاتکلیف‌تر از روزهای گذشته خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ