کد خبر: ۱۲۰۴۳
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۲/۶

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی بزرگترین شرکت بورس
مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی بزرگترین شرکت بورس

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس که بزرگترین شرکت بورس بشمار می رود از سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی در طرح‌های توسعه و جدید این شرکت در سال ٩٤ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، عادل نژاد سلیم به تولید ١٨,٥ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در سال گذشته در این شرکت اشاره و اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های راهبردی موجود در این شرکت باید تا پایان سال ٩٧ به ظرفیت ١٠٠ درصدی خود برسیم.

وی با تاکید بر وجود چالش‌های موجود در سال ٩٤ برای تولید محصولات پتروشیمی در کشور گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از نظر ظرفیت بتوانیم به ٨١ درصد تولید (معادل ٢٠ میلیون تن) برسیم.

براساس این گزارش، شرکت پتروشیمی خلیج فارس که با ارزش روز 25.3 هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس بشمار می رود ، سال ٩٢ در مجموع ١٥,٥ میلیون تن محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی کرده و ظرفیت اسمی این شرکت هم اکنون سالانه ٢٢ میلیون تن است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته در یک سال گذشته ٣٥ درصد از دلایل کاهش ظرفیت تولید یاد شده در همه شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس مربوط به کمبود خوراک بوده است که همچنان نیز این مشکل وجود دارد.

شرکتهای پتروشیمی بندر امام، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، شهید تندگویان، پارس، مبین، نوری (برزویه)، فجر، بوعلی سینا، اروند، خوزستان، بازرگانی پتروشیمی، ان پی سی اینترنشنال، شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت عملیات غیرصنعتی و خدماتی صنایع پتروشیمی و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ