کد خبر: ۱۲۰۴۴۵
۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

جلسه مهم کمیسیون مشترک برجام درباره ساز و کار مالی اروپا
فردا در وین برگزار می شود:

جلسه مهم کمیسیون مشترک برجام درباره ساز و کار مالی اروپا

جلسه مهم کمیسیون مشترک برجام فردا درباره ساز و کار مالی اروپا با حضور معاونان وزرای خارجه ایران، آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین در اتریش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) فردا چهارشنبه در وین برگزار می‌شود.

ریاست این نشست برعهده هلگا اشمیت دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و از طرف ایران سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.

از روز دوشنبه مذاکرات کارشناسی دوجانبه و چند جانبه بین هیات‌های کارشناسی ایران و سایر طرف‌ها در خصوص موضوع مقابله با اثرات خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها و نحوه عملیاتی کردن تعهدات اعضای باقی‌مانده در برجام در این ارتباط آغاز شده است.

همچنین قرار است صبح امروز، نشست کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها (که بر اساس پیوست چهارم برجام تشکیل شده) در وین برگزار شود.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ملاقات‌های دوجانبه‌ای با همتایان از جمله هلگا اشمیت خواهد داشت.

میخائیل اولیانف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پیش‌تر با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفته بود برای طرف روسی مهم است که در این نشست از تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) اطلاعاتی درخصوص کارکرد سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (INSTEX) به دست آورد.

وی افزود: می‌خواهیم ببینیم استفاده از این سازوکار مالی تا چه اندازه در جهت منافع روسیه است و نحوه دور زدن تحریم‌های آمریکا چگونه سازمان‌دهی می‌شود.

اولیانف با اشاره به اینکه هنوز وضعیت INSTEX روشن نیست، ادامه داد: به ‌احتمال‌ زیاد نشست آتی کمیسیون مشترک برجام، ابهامات در این عرصه را برطرف خواهد کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز اعلام کرد: به‌زودی هیاتی از اتحادیه اروپا که در زمینه سازوکار ویژه مالی مسئولیت دارند به ایران سفر خواهند کرد. راه‌اندازی این سازوکار به‌عنوان گام نخست و دیرهنگام و البته مهمی بود و در ایران دستگاه‌های ذی‌ربط درحال ایجاد سازوکار متناظر هستند تا بتوانند در ارتباط با سازوکار اروپایی اقدام عملی را آغاز کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ