کد خبر: ۱۲۰۴۴۹
۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

انتقاد عراقچی از طولانی شدن تشکیل ساز و کار مالی اروپا

انتقاد عراقچی از طولانی شدن تشکیل ساز و کار مالی اروپا

معاون وزیر خارجه با انتقاد از طولانی شدن تشکیل سازوکار مالی اروپا گفت: تنها وجود اراده سیاسی برای حفظ برجام کافی نیست و اروپا باید برای حفظ آن اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فلیپ آکرمان مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه آلمان که در چارچوب مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت برجام به‌ عنوان نشانه‌ای از موفقیت دیپلماسی و همچنین انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از آن، اراده آلمان برای ادامه حمایت از توافق هسته‌ای را مورد تأکید قرار داد.

آکرمان درخصوص تشکیل سازوکار مالی INSTEX گفت: علاقه‌مندی شرکت‌ها برای کار با ایران بعد از تشکیل سازوکار جدید بیشتر شده و تلاش برای اجرایی کردن آن در اولویت برلین قراردارد.

عباس عراقچی نیز با اشاره به مواضع سیاسی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و همچنین اقدام اخیر سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در ایجاد INSTEX، از طولانی شدن فرآیند تشکیل ساز و کار انتقاد کرده و افزود: ساخت گام اخیر تنها بخشی از تعهدات طرف مقابل در اجرای برجام بود. انتظار می‌رود طرف اروپایی برای نتایج عملی و ملموس برجام و عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر INSTEX تلاش جدی‌تری به‌عمل آورد.

وی ادامه داد: تنها وجود اراده سیاسی برای حفظ برجام کافی نیست و اروپا باید برای آن اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ