کد خبر: ۱۲۰۵۲۵
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵

موضوع جلسه کمیسیون مشترک برجام از زبان عراقچی

موضوع جلسه کمیسیون مشترک برجام از زبان عراقچی

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام درباره بررسی ابعاد فعالیت هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در برجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان، عباس عراقچی پیش از شروع نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: هر سه ماه یک بار این نشست برگزار می‌شود اما به خاطر مسائلی که وجود داشت در برگزاری آن تاخیر ایجاد شد.

وی افزود: جلسه امروز درباره بررسی ابعاد فعالیت هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در برجام است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار تایید کرده  ایران به تعهدات پایبند است اما در مقابل بحث رفع تحریم‌ها با خروج آمریکا دچار موانع و مشکلات متعددی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  اعضای برجام در این مدت به دنبال ایده‌ها، ابتکارات و مکانیزم‌هایی بودند که خروج آمریکا را جبران و راه‌حل‌هایی برای همکاری‌های اقتصادی با ایران ایجاد کنند. در این راستا ابتکاراتی انجام شده و مهمترین آنها بحث INSTEX یا مکانیزم مالی اروپا است که البته در ابتدای راه است و هنوز نمی‌دانیم که چگونه می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

عراقچی ادامه داد: البته تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا موانع بسیار زیادی را ایجاد کرده ولی مهم این است که اراده سیاسی در بین کشور‌های عضو برجام برای مقابله با این موانع و یافتن راه‌حل‌ها وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ