کد خبر: ۱۲۰۵۶۸
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷

پیش بینی عضو مجمع تشخیص از تبعات منفی تصویب پالرمو و CFT

پیش بینی عضو مجمع تشخیص از تبعات منفی تصویب پالرمو و CFT

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش بینی کرد در صورت عدم تصویب پالرمو و CFT ،شرایط اقتصادی ایران بدتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مصباحی‌مقدم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT گفت: عده‌ای مثل دولت اصرار دارند ایران به این کنوانسیون‌ها بپیوندد آن هم در شرایط تحریم. دلیل هم این است که شفافیت در داد و ستد‌ها ایجاد و اعتماد بانک‌های خارجی به معاملات بیشتر می‌شود و معاملات بین بانک‌های داخلی و خارجی افزایش می‌یابد این در شرایط غیر تحریمی سخن نادرستی نیست.

وی افزود: دو قانون داخلی شفافیت دادوستد مالی را در مجلس به تصویب رساندیم که شفافیت مالی در مبادلات را تامین می‌کند و این اثر را دارد تا این شفافیت مالی برای FATF نیز اطمینان‌آور شود. البته FATF درباره همان قانون داخلی شفافیت که از سوی مجلس به تصویب رسید نیز قصد دخالت داشت و اذعان می‌کرد که باید برخی بند‌هایی که موجب اطمینان خاطر آن‌ها می‌شود به قانون تصویبی مجلس اضافه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دو کنوانسیون پالرمو و CFT دقیقا همان دو قانون است که در مجلس به تصویب رسید با این تفاوت که باید تامین خواسته‌های طرف‌های خارجی نیز باشد. از رئیس جمهور و وزیر خارجه بار‌ها پرسیده‌ایم که آیا با الحاق به این دو کنوانسیون گشایشی در روابط مالی‌ ایجاد می‌شود که آن‌ها در پاسخ گفته‌اند هیچ تضمینی نیست که بهبودی حاصل شود.

مصباحی‌مقدم گفت: در پاسخ به این سوال که وضعیت با تصویب این دو کنوانسیون چگونه خواهد شد، تاکید می‌کنم بدتر می‌شود. چرا که در شرایط تحریمی به هیچ عنوان صلاح نیست اطلاعات اقتصادی را در اختیار آمریکا، اسرائیل و عربستان که ناظران FATF هستند قرار دهیم. امروز همان کسی که مسئول میز تحریم‌های ایران در آمریکا بوده رئیس FATF است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ