کد خبر: ۱۲۰۵۹۸
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸

خوش بینی مسئول ایرانی به تمدید معافیت ۴ کشور از تحریم نفتی

خوش بینی مسئول ایرانی به تمدید معافیت ۴ کشور از تحریم نفتی

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران با خوش بینی اعلام کرد: آمریکا احتمالاً معافیت‌های نفتی را حداقل برای ۴ کشور تمدید می‌ کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسینی در خصوص آینده معافیت‌های خرید نفت از ایران و احتمال تمدید یا لغو معافیت 8 کشور به تسنیم گفت: با توجه به اوضاع فعلی ونزوئلا و همچنین رو به افزایش بودن نسبی قیمت نفت در جهان، بعید به نظر می‌رسد آمریکا معافیت‌های 8 کشور از تحریم خرید نفت ایران را تمدید نکند و در این شرایط حتی اگر این معافیت‌ها ملغی شود هم به نظر می‌رسد چین و هند به این تحریم‌ها تن ندهند.

وی افزود: تصور آن است که معافیت‌ خرید نفت از ایران حداقل برای 4 کشور تمدید می‌شود ولی باید تلاش کنیم تا با در نظرگرفتن این احتمال که معافیت‌های مذکور، تمدید نمی‌شود با سیستم‌هایی که جدا از سیستم فروش نفت در شرایط عادی هستند، نفت را صادر کنیم و راه‌حلی برای فروش و صادرات فرآورده‌های نفتی حتی در زمان لغو این معافیت‌ها بیابیم.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم نفتی اخیر ونزوئلا، ادامه داد: مشکل ایجاد شده آن است که در حال حاضر، ونزوئلا هم وارد بازار آزاد فروش نفت شده یعنی بازار خارج از سیستم‌های معمول فروش نفت. این مساله باعث شده که کار در قیمت‌گذاری سخت‌تر شود.

به گفته حسینی البته از سوی دیگر اگر این نوع فروش نفت در دنیا شایع شود، ممکن است گریزگاه‌های جدیدی برای دور زدن تحریم‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه سال آینده که بخش عمده‌ای از آن وابسته به فروش نفت است محقق خواهد شد یا خیر، گفت: اگر معافیت‌های فعلی برای خرید نفت تمدید شود، قطعاً درآمدهای نفتی دولت محقق می‌شود ولی اگر این معافیت‌ها ملغی شوند حتماً فروش روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت در سیستم خارج از فرایند معمول بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ