کد خبر: ۱۲۰۶۵۲
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹

مرحله سوم جشنواره کودک آنلاین با حمایت

مرحله سوم جشنواره کودک آنلاین با حمایت "همراه"

وب ‌سری و فیلم های کوتاه برتر جشنواره کودک آنلاین که با حمایت همراه اول در حال برگزاری است، انتخاب و این رویداد رسما وارد فاز سوم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در آئین انتخاب وب سری و فیلم کوتاه جشنواره کودک آنلاین که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضا شورای شهر تهران و ....، با بیان اینکه ۱۳ میلیون مخاطب کودک و نوجوان داریم که متولد عصر فضای مجازی هستند،گفت: فضای مجازی برای این نسل، حکم فضای واقعی را دارد و این طیف از جمعیت پیش از شروع آموزش و یادگیری ها با فضای مجازی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: آسیب پذیرترین قشر در استفاده از فضای مجازی نیز همین گروه هستند و اگر برای آنها فکری متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه نکنیم، نسل آینده را از دست خواهیم داد.تا پیش از این مهم ترین ابزار، محدودسازی فضای مجازی برای کودک بود اما در شرایطی که کودکان برای والدین شان فیلترشکن نصب می کنند، مقوله محدودسازی، مفهوم خود را از دست داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه از لحاظ محتوایی، فرهنگی غنی داریم،گفت: آنچه در وزارت ارتباطات انجام دادیم، ایجاد سه حلقه پلتفرم ها، محتوا و ترویج بود.در زمینه پلتفرم ها، چهار اپلیکیشن مرتبط با این حوزه را رونمایی کردیم و امیدواریم سکوسازان تشویق شوند تا پلتفرم هایی موردنیاز جوانان را طراحی کنند.

آذری جهرمی افزود: علاوه بر این در بخش محتوا شتاب دهنده ای ایجاد شده که حاضر به حمایت مالی از ایده های برگزیده این جشنواره تا تبدیل شدن آنها به محصول نهایی است.در مرحله سوم که از آن با نام ترویج یاد می شود با سازمان های مردم نهاد همکاری را آغاز کرده ایم که از اردیبهشت سال آینده، این زنجیره با شدت و سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تنها ۱۴ درصد از والدین با ابزارهای کنترل کودکان در فضای مجازی آشنایی دارند،گفت: با توجه به اینکه در برابر کودکان و آینده مسئول هستیم، ۵۰ گروه از سازمان های مردم نهاد، آموزش دیده اند تا با حضور در مدارس و بین مردم، پدرها و مادرها را نسبت به استفاده از ابزارهای کنترل فضای مجازی آموزش دهند.

بنابراین گزارش،هم ‌زمان با برگزاری جشنواره کودک آنلاین، ۱۱۲۱ ایده و فیلم به این جشنواره رسید.در گام نخست ۹۲ فیلم و ۴۴ ایده با همت هیات داوران انتخاب شد و شب گذشته نیز از میان ایده های انتخاب شده، ۲۰ ایده برگزیده و تقدیر شد که قابلیت تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را دارند.همچنین از نبات، تاچستان، مداد و آیوتون نیز به عنوان چهار اپلیکیشن برتر جشنواره کودک آنلاین تقدیر شد.این جشنواره از امروز رسما وارد فاز سوم خواهد شد و زمان نهایی برگزاری جشنواره، بهار ۹۸ است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ