کد خبر: ۱۲۰۷۵۹
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱

" تنوین" قبل از عرضه اولیه فردا توضیح داد/ ریسک ها، نحوه شناخت درآمدها و...

تامین سرمایه نوین که برای فردا آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بورس تهران است درخصوص ریسک های مرتبط با فعالیت، بانکداری اختصاصی، نحوه شناخت درآمدها و هزینه های عملیاتی توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تامین سرمایه نوین که فردا با عرضه اولیه 10 درصدی به عنوان هجدمین شرکت تازه وارد بازار می شود درخصوص ریسک های مرتبط با فعالیت، بانکداری اختصاصی، نحوه شناخت درآمدها و هزینه های عملیاتی توضیحاتی داد.

ولی نادی قمی مدیرعامل "تنوین" در خصوص نحوه شناسایی درآمد خدمات ارائه شده به مشتریان بانکداری اختصاصی اعلام کرد: درآمدهای حاصل از کارمزد بانکداری اختصاصی به صورت روزانه در سیستم سبا( سیستم بانکداری اختصاصی بانک اقتصاد نوین) شناسایی و به صورت ماهانه به بانک اعلام شده و مضافاً به صورت ماهانه یا فصلی بر اساس صورتحساب اعلامی واحد بانکداری اختصاصی در دفاتر تامین سرمایه ثبت می شود.

نحوه تسهیم درآمد مذکور نیز با توجه به موافقت نامه فی مابین تامین سرمایه نوین و بانک اقتصاد نوین بدین صورت معین شده که کارمزد حاصل از اجرای طرح با نسبت ۷۰ درصد متعلق به بانک اقتصاد نوین و ۳۰ درصد متعلق به تامین سرمایه نوین تسهیم شود.

۲. ریسک های بالقوه و احتمالی ناشی از انعقاد قراردادهای بانکداری اختصاصی با مشتریان و نحوه تسهیم ریسک مذکور بین شرکت و بانک اقتصاد نوین در بیانیه ریسک بانکداری اختصاصی تشریح شده است.

۳. در خصوص نحوه تسویه قراردادهای مشتریان بانکداری اختصاصی و مسئولیت شرکت در خصوص فرآیند تسویه مطالبات مشتریان و تامین وجوه لازم جهت تسویه مطالبات در پایان مدت قرارداد های مشتریان بانکداری اختصاصی در صورت عدم تمدید قرارداد توسط هر یک از مشتریان، مطالبات آنها از محل سپرده ها و منابع بانکداری اختصاصی نزد بانک اقتصاد نوین و سایر بانک ها با آوردن مشتریان جدید تسویه می‌شود.

حجم بالایی از منابع بانکداری اختصاصی را سپرده‌های بانکی تشکیل داده که در هر زمان قابل برداشت بوده و امکان تامین وجوه مورد نیاز جهت تسویه مطالبات مشتریان بانکداری اختصاصی از محل سپرده ها وجود دارد. مضافا بخش دیگری از منابع گروهی مشتریان بانکداری اختصاصی با رعایت صرفه و صلاح مشتریان در سایر ابزارها و محصولات مالی کم ریسک بازار بدهی از جمله اوراق با درآمد ثابت قابل اتکا و دارای ناشر و ضامن معتبر و صندوق های سرمایه گذاری و سایر ابزارهای مشابه با دوره عمر کوتاه سرمایه گذاری می کند به نحوی که همواره حداقل سود پیش بینی شده مشتریان همراه با امکان نقدشوندگی بالا در زمان لازم محقق شود. طبق توافق های صورت گرفته، مقرر شده میزان مشارکت بانکداری اختصاصی در ابزارهای مالی بدون ریسک بازار سرمایه افزایش یابد و سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

۴. موافقتنامه فی مابین این تامین سرمایه و بانک اقتصاد نوین به عنوان پیوست شماره ۲ و نمونه قرارداد با مشتریان بانکداری اختصاصی نیز به عنوان پیوست شماره ۳ تقدیم شده است. قرارداد های پیوست شده محرمانه بوده و رعایت محرمانگی و عدم افشای قراردادهای مذکور مورد استدعا است.

۵. جزئیات کامل آخرین وضعیت و مشخصات قراردادهای بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی از قبل نام اوراق، نوع قرارداد، ناشر اوراق، مبلغ کل اوراق، مبلغ تعهد شرکت تامین سرمایه، تاریخ شروع و سررسید، نرخ اسمی اوراق، درصد و مبلغ تعهد روزانه و ... به همراه آخرین وضعیت شناسایی درآمد و هزینه‌های بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی به شرح پیوست شماره ۴ تقدیم شده است.

۶. شرکت هیچگونه تعهداتی ناشی از ضمانت بازپرداخت اصل و سود اوراق بهادار ندارد. ضمناً سایر تعهدات پذیرفته شده نیز در یادداشت ۳۶ صورتهای مالی ۶ ماهه منعکس شده است.

۷. جزئیات مربوط به آخرین وضعیت تعهدات بازارگردانی و ضمانت نقدشوندگی صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت از قبل نام و نوع صندوق، خالص دارایی های صندوق، نوع درآمد و ... به همراه آخرین وضعیت شناسایی درآمد و هزینه های مرتبط به شرح پیوست شماره ۵ تقدیم شده است.

۸. تعهدات و بدهی های احتمالی شرکت نیز در یادداشت ۳۶ صورت‌های مالی ۶ ماهه افشا شده است.

ج. صورتهای مالی سالانه حسابرسی شده دو سال اخیر شرکت های تحت کنترل و آخرین صورت های مالی حسابرسی شده دوره شش ماهه شرکت های مذکور نیز از طریق سامانه کدال افشا می شود.

بنابراین گزارش،مقرر شده فردا 700 میلیون سهم "تنوین" در محدوده قیمتی 210 تا 220 تومان در بازار دوم معاملات بورس تهران عرضه شود.در این رویداد ، سهمیه هرکد حقیقی و حقوقی 3000 سهم تعیین شده که از سوی کارگزاری تامین سرمایه نوین روانه میز فروش خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ