کد خبر: ۱۲۰۷۶۶
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱

دایره شمول عرضه محصولات در بورس کالا افزایش یابد
نماینده مجلس:

دایره شمول عرضه محصولات در بورس کالا افزایش یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تجربه فعالیت چندساله بورس کالا گفت: ساز و کار این بازار به دلیل اثرات مثبتی که برای اقتصاد دارد، باید بیش از گذشته تقویت شده و دایره شمول عرضه محصولات در این بستر افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی گفت: تجربه فعالیت چندساله بورس کالا نشان داده ساز و کار این بازار به دلیل اثرات مثبتی که برای اقتصاد دارد، باید بیش از گذشته تقویت شده و توسعه پیدا کند به طوری که دایره شمول عرضه محصولات مختلف در این بستر افزایش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد این سازوکار بتواند جای روش های سنتی برای توزیع کالاها را که ایرادات زیادی به آن وارد است، بگیرد. با توجه به مزیت های بورس کالا برای اقتصاد باید تلاش کنیم تا اهداف این بازار برای ایجاد شفافیت در چرخه خرید و فروش توزیع کالاها در جامعه محقق شود.

این نماینده مجلس درباره ورود زعفران به بورس کالا و راه اندازی قراردادهای آتی و آپشن این محصول گفت: با توجه به آمار بالای تولید زعفران، عرضه این محصول در بورس کالا با استفاده از ابزار های جدید و به روز دنیا نه تنها به کشاورزان بلکه به تجار و بازرگانان این امکان را می دهد تا با اطمینان خاطر برای فروش و صادرات محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب اقدام کنند.

کریمی ادامه داد: باید توجه داشت ابزارهای مالی که در بورس کالا مورد استفاده قرار می گیرند نوع مدرن از معاملات سنتی است که این ابزارها می تواند به کشاورزان و فعالان اقتصادی این امکان را بدهد تا در فضایی شفاف، رقابتی و امن محصول را معامله کنند.با توجه به اینکه در ماه های گذشته معامله زعفران در بورس کالا با روش های نقدی، گواهی سپرده کالایی و قرارداد آتی با استقبال خوبی روبه رو شده با راه اندازی معاملات آپشن نیز کشاورزان می‌توانند با ورود به این بازار و خرید قراردادهای اختیار فروش ضمن بیمه قیمت محصول از فروش آن در آینده نیز مطمئن باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ