کد خبر: ۱۲۰۷۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲

معارفه دو شرکت آماده عرضه اولیه ۵ درصدی در هفته پایانی سال

معارفه دو شرکت آماده عرضه اولیه ۵ درصدی در هفته پایانی سال

امروز جلسه معارفه دو شرکت بیمه معلم و نیروگاه زاگرس کوثر برگزار می شود تا این شرکت های ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیارد تومانی حاضر در فرابورس، آماده عرضه اولیه ۵ درصدی سهام در هفته پایانی سال شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی 5 روز کاری به پایان سال 97 باقی مانده که امروز جلسه معارفه دو شرکت بیمه معلم و نیروگاه زاگرس کوثر برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکری توسط مدیران این دو شرکت 150 و 300 میلیارد تومانی، برگزار شود تا آماده عرضه 5 درصدی در شنبه و یکشنبه هفته آتی باشند.

بر این اساس، بیمه معلم در 20 شهریور ماه با نماد معاملاتی "ومعلم" به عنوان صد و دومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده و 75 میلیون سهم آن برای عموم با شرایط سهمیه 750 سهمی هرکد حقیقی و حقوقی و در محدوده قیمتی 260 تا 270 تومانی هر سهم واگذار می شود.

طبق بررسی‌های بورس پرس، این شرکت دی‌ ۷۳ با نام بیمه صادرات و سرمایه گذاری با سرمایه ۲ میلیارد تومان به ثبت رسید و در تیر سال ۸۶ بر اساس مصوبه مجمع فوق العاده نام آن به بیمه معلم تغییر یافت. مرکز اصلی شرکت در تهران است و تا سال گذشته دارای ۶۹۶ نفر نیروی انسانی، ۴۴ شعبه و باجه و ۱۸۶۸ نمایندگی و کارگزاری در سطح ایران است.

موضوع فعالیت بیمه معلم شامل انجام عملیات بیمه‌ای بر اساس پروانه فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی، تحصیل پوشش بیمه های اتکایی از داخل یا خارج در رابطه با بیمه نامه های صادره در چهارچوب ضوابط بیمه مرکزی و سرمایه گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته های فنی و قانونی در چارچوب ضوابط مصوب شورای عالی بیمه است.

آخرین سرمایه و ترکیب سهامداری

سرمایه اولیه این شرکت در سال ۷۳ دو میلیارد تومان بوده که طی شش مرحله افزایش سرمایه به ۱۵۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.

سرمایه‌گذاری کشتیرانی، بانک سرمایه، شرکت ساختمانی معلم و شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران هر کدام با ۲۰ درصد در ترکیب سهامداری این بیمه حضور دارند.

شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش، سرمایه گذاری راستین نوین کیش، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، بانک صادرات، شرکت کاونده و بانک تجارت نیز جزو سایر سهامداران که زیر ۱۰ درصد سهم دارند،محسوب می شوند.

افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم به ۲۵۰ میلیارد تومان با توجه به مصوبه سال ۹۱ هیئت وزیران مبنی بر الزام افزایش سرمایه شرکت های بیمه طی مدت چهار سال در برنامه است که شرکت در مرحله اول سرمایه را از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی در خرداد سال ۹۶ افزایش داده و قصد دارد طی سال جاری و آتی با ۲ مرحله تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی سرمایه را ابتدا به ۲۰۰ و سپس به۲۵۰ میلیارد تومان برساند.

شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر

همچنین شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در ۲۷ آذر سال جاری با نماد معاملاتی "بزاگرس" در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آبگرم و زیرگروه تولید، انتقال و توزیع نیروی برق به عنوان صد و ششمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد و 150 میلیون سهم آن برای عموم با شرایط سهمیه 1000 سهمی هرکد حقیقی و حقوقی و در محدوده قیمتی 140 تا 150 تومانی هر سهم واگذار می شود.

بر اساس بررسی ها،نیروگاه زاگرس کوثر در سال ۸۹ برای تامین برق شبکه سراسری در منطقه غربی توسط توانیر تکمیل و به بهره برداری رسید و در ازای رد بخشی از دیون دولتی بر اساس نظر کارشناسان برگزیده سازمان خصوصی‌سازی و توانیر قیمت گذاری و به موجب قرارداد ۲۸ اسفند سال ۹۱ به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد اما تا سال ۹۴ اداره آن با مدیریت شبکه برق منطقه غرب بود.

در این راستا و برای اداره نیروگاه توسط مالک آن، شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در ۲۶ مرداد سال ۹۴ برای مدت نامحدود تاسیس و در همان تاریخ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و بر اساس صورتجلسه مجمع فوق العاده ۲۳ آبان سال ۹۵ سهام متعلق به بنیاد شهید به سازمان اقتصادی کوثر انتقال یافت. در حال حاضر این شرکت ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به سازمان اقتصادی کوثر است و مرکز اصلی آن در تهران و موقعیت نیروگاه واقع در کیلومتر ۲۵ جاده کرمانشاه همدان است.

سرمایه اولیه این شرکت که دارای ۱۸ نیروی انسانی است در سال ۹۴ به میزان ۳.۵ میلیون تومان بوده که طی سه مرحله به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت اصلی شرکت تولید و فروش انرژی برق به اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و یا خارج،انجام کلیه فعالیت های بازرگانی برق و سایر حامل‌ های انرژی به منظور کاهش ریسک و افزایش سودآوری شرکت، خرید سوخت مورد نیاز، خرید و فروش کالا ابزار ماشین آلات و تجهیزات و مواد مصرفی از داخل یا خارج، انجام اقدامات لازم به منظور ارتقاء بهره وری، بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه، برون سپاری عملیات اجرایی فنی و مهندسی، پیش فروش انرژی برق و سایر روش های تامین مالی از منابع داخلی و خارجی، اخذ وام تسهیلات مالی و اعتباری از بانک ها و موسسات داخلی و خارجی و عرضه اوراق مشارکت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ