کد خبر: ۱۲۰۸۱۰
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲

تحلیل عضو مجمع تشخیص از تجارت ایران و عراق و پیشنهاد تولید خودرو

تحلیل عضو مجمع تشخیص از تجارت ایران و عراق و پیشنهاد تولید خودرو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارایه تحلیلی از از تجارت ایران و عراق ، پیشنهاد داد بخشی از خودرو در عراق تولید و سپس بعنوان کالای عراقی صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی آقامحمدی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی ایران به عراق ازظرفیت زیادی برخوردار است در گفتگوی ویژه خبری گفت: از 12 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به عراق حدود 8.6 میلیارد دلار بصورت کالایی و بقیه آن را انرژی هایی همچون برق و گاز است.

وی با اشاره به امکان تجارت آزاد با این کشور همسایه و لزوم توسعه همه جانبه مناسبات مانند راه آهن، راه و گروه های پیشران افزود: در وحله اول صادرات ایران به عراق را صنایع غذایی و بعد از آن صنایع ساختمانی و دارو تشکیل می دهد. این یعنی ایران ظرفیت هایی بیشتر از نفت دارد که می توان روی آن مانور داد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: شناسایی نقاط قوت عراقی ها و کاهش هزینه های لجستیکی می تواند صادرات و واردات ایران و عراق را سهل تر کند. ایرانی ها و عراقی ها می توانند درکشور های یکدیگر اقدام به برگزاری کلاس آموزش زبان ایرانی و عراقی کنند. از این به بعد به دانستن این زبان ها نیازمندیم و باید به زبان بازار روز همدیگر صحبت کنیم.

آقامحمدی توضیح داد: می توان بخشی از خودرو در عراق تولید و سپس بعنوان کالای عراقی صادر شود. در حوزه علوم دانش بنیان هم دانشگاه های عراق می توانند فعالیت های دانش بنیان انجام دهند. ایران به 9 منطقه اقتصادی تقسیم شده و استان های مرزی در غرب موظف به همکاری های اقتصادی و تجاری با عراق هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ