کد خبر: ۱۲۰۸۱۵
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲

بیمه معلم برای عرضه اولیه شنبه معرفی شد / افزایش سرمایه و پیش بینی سود
توسط رییس سابق خصوصی سازی، مدیرعامل و معاون مالی:

بیمه معلم برای عرضه اولیه شنبه معرفی شد / افزایش سرمایه و پیش بینی سود

رییس سابق سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل و معاون مالی بیمه معلم آخرین وضعیت این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومانی را برای عرضه اولیه ۵ درصدی شنبه آینده اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صبح امروز نشست خبری آخرین وضعیت مالی و عملکردی شرکت بیمه معلم با حضور غلامرضا حیدری کرد زنگنه رییس هیات مدیره و رییس سابق سازمان خصوصی سازی، محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل، آرش بیگلریان معاون مالی به همراه دیگر اعضای هیات مدیره و صندوق ذخیره فرهنگیان و اصحاب رسانه برگزار شد تا این شرکت حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس هم آماده عرضه ۵ درصدی در شنبه آینده شود.

توضیحات مدیرعامل

تحسیری با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: بیمه معلم اولین شرکت خصوصی حاضر در صنعت بیمه بوده که در سال ۷۴ به نام صادرات سرمایه گذاری تاسیس و در سال ۸۴ به نام بیمه معلم تغییر پیدا کرد.این بیمه قبلا در رشته بیمه اعتباری فعالیت داشت اما از سال ۸۴ در کلیه رشته های بیمه ای فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه اسمی شرکت اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان است، افزود: "ومعلم" با عملکرد و رتبه مناسب در صنعت جزو ۹ شرکت برتر است و به لحاظ مشتری مداری رتبه سوم را کسب کرده است.ورود به بورس جزو اهداف شرکت بوده تا در اولین فرصت انجام شود.

نکات اعلامی کرد زنگنه

کرد زنگنه نیز با اشاره به رشد مطلوب پرتفوی شرکت گفت: ‌بیمه معلم طی ۵ سال گذشته روند صعودی داشته بطوری که با رشد ۵ برابری از ۲۶۰ میلیارد تومان به ۱.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.این شرکت طی چند سال گذشته زیانده بود اما به سوددهی رسید و وضعیت بدهکاران و مطالبات به حداقل ممکن رسید.

وی با بیان اینکه از لحاظ حقوقی پرونده های بزرگی به نفع شرکت خاتمه پیدا کرده، افزود: در آینده روزهای بهتری در انتظار بیمه معلم است و پیش بینی می شود سود مناسبی با قراردادهای در دست اقدام به سهامداران تعلق یابد.

کرد زنگنه درخصوص قرار گرفتن شرکت در فهرست تحریم ها و تاثیر آن بر بیمه حمل و نقل گفت: "ومعلم" به علت اینکه کشتیرانی در تحریم بود تحت تحریم های اولیه قرار گرفت اما سال 2015 در دادگاه لوکزامبورگ رای به نفع شرکت صادر شد .با سر کار آمدن ترامپ تحت تحریم های جدید توسط آمریکا قرار گرفتیم که فعلا مشکلی از این لحاظ نداریم.

برنامه افزایش سرمایه و پیش بینی بودجه از زبان معاون مالی

بیگلریان هم درخصوص برنامه افزایش سرمایه و پیش بینی بودجه سال جاری گفت: سود شرکت در روزهای پایانی سال در پیش بینی بودجه محقق می شود و روند رو به رشد آن ادامه دارد. همچنین افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی برای رساندن سرمایه از ۱۵۰ به ۳۰۰ میلیارد تومان در دو مرحله در برنامه وجود دارد و مقدمات مرحله اول آن بعد از ورود به بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام می شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در پرتفوی صورت گرفته ، برنده دو پروژه مناقصه دو شرکت مخابرات و ملی نفت کش طی دو هفته گذشته شدیم. برای سال آتی پیش بینی می شود در مناقصات مهم شرکت کرده و با قیمت مناسب مورد تایید بیمه مرکزی برنده مناقصه شویم.

بیگلریان با اشاره به پیگیری مطالبات توسط کمیته وصول گفت: بدهی ها در پایان سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به فروش ۱.۲ هزار میلیارد تومانی در همان سال مقداری زیاد است اما بیمه نامه ها اقساطی است و ۹۰ درصد  اقساط سررسید عادی  این ۵۵۰ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۷ بوده و پرونده معوق نداریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ