کد خبر: ۱۲۰۸۶۳
۱۴:۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴

رضایت آمریکا به کاهش ۲۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران

رضایت آمریکا به کاهش ۲۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران

دولت آمریکا به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت به کاهش ۲۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران در دور جدید تمدید معافیت‌ها رضایت داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، آمریکا احتمالا معافیت‌هایی را که به هشت کشور واردکننده نفت ایران داده، تمدید می‌کند ولی آن‌ها باید خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

هدف نهایی واشنگتن تغییر نکرده ولی فعلا دولت ترامپ از واردکنندگان اصلی نفت ایران می‌خواهد مقدار خرید را کم کنند. رقمی که واشنگتن می‌خواهد به آن برسد کمتر از یک میلیون بشکه در روز است یعنی کاهش فروش 250 هزار بشکه نفت در روز.

طبق گفته یک منبع آگاه، فعلا هدف آمریکا کاهش صادرات نفت ایران به پائین‌تر از یک میلیون بشکه در روز است. واشنگتن نگران است در صورت تسریع روند صفر کردن صادرات نفت ایران، قیمت نفت افزایش یابد. در واقع سناریوی صادرات صفر شاید هیچ وقت اجرایی نشود چون قیمت نفت در بیشترین حد رضایت ترامپ قرار دارد.

این درحالی است که ایران از طرح‌های  آمریکا نمی ترسد و در فکر جایگزینی نفتکش های قدیمی با یک ناوگان از کشتی‌های جدیدتر دست دوم است چون قصد دارد جریان فروش نفت خام در بازارهای بین‌المللی را حفظ کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ