کد خبر: ۱۲۰۸۸۴
۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵

اعضای برجام مصمم به حفظ توافق هستند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

اعضای برجام مصمم به حفظ توافق هستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: برجام علیرغم کارشکنی‌های آمریکا همچنان توانایی اجرایی دارد و کشورهای عضو این توافق مصمم به حفظ آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا با اشاره به برگزاری نشست برجام که اخیرا در وین برگزار شد، گفت: علیرغم خودداری آمریکا از اجرای تعهدات و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، برجام پایدار مانده است و قابلیت اجرایی را حفظ کرده و به‌طور کامل اجرا می‌شود.

وی افزود: بدون شک تلاش‌های جدی کشورهای باقی‌مانده در برجام عامل اصلی حفظ آن بوده که لطمه به‌وجود آمده بر اثر اقدامات واشنگتن را جبران و شرایط پیش از خروج آمریکا را احیا می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران تمام خواسته‌های مربوطه را اجرا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور منظم پایبندی تهران به تعهدات را تایید کرده است.

زاخارووا گفت: موضوع تغییر کاربری سایت غنی سازی اورانیوم در فردو به تولید ایزوتوپ های پایدار و مدرن سازی راکتور تحقیقاتی اراک و کمک بین المللی به ایران در دستیابی به فن‌آوری‌های انرژی هسته ای صلح آمیز و تقویت امنیت اتمی و تحویل کالاها و فن‌آوری‌های کنترل شده بر اساس مراحل برجام مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: در نشست کمیسیون برجام به لغو تمام تحریم های بین المللی و یکجانبه در مورد ایران در رابطه با برنامه هسته ای این کشور که یکی از شروط اصلی امضای برجام بود، توجه خاص شد. کشورهای عضو برجام از این تصمیم واشنگتن ناخشنود هستند.

به گفته زاخارووا، اعضای کمیسیون مشترک برجام برای مقابله با تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و جلوگیری از ناکام گذاشتن اجرای طرح های مورد توافق قرار گرفته که بخش جدایی ناپذیر توافق های سال 2015 است، عزم راسخ دارند و آماده اند از تمام امکانات برای کمک به این روند استفاده کنند.

وی افزود: ایجاد اینستکس به عنوان ابزاری برای حمایت از مبادلات بازرگانی با ایران گامی در این جهت است و معتقدیم که در آینده نزدیک برای حمایت از برجام به‌کار گرفته خواهد شد.

زاخارووا ادامه داد: این اقدام در وهله اول به نفع کشورهای اروپایی و شرکت های آنها است که در اجرای معامله هسته ای مشارکت مستقیم دارند و در شرایط دشوار کنونی به تماس ها و روابط تجاری با شرکای ایرانی ادامه می دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ