کد خبر: ۱۲۰۹۵۵
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶

مشکلات دو صنعت بورسی حل شد / سقف تولید روزانه ایران خودرو و سایپا
نماینده مجلس از قول وزیر صنعت :

مشکلات دو صنعت بورسی حل شد / سقف تولید روزانه ایران خودرو و سایپا

نماینده مجلس گفت: بنابر اعلام وزیرصنعت، مشکلات تامین مواد اولیه صنایع فولاد و آلومینیوم برطرف شده و ۱۰برنامه صنعت خودرو ادامه دارد و تولید ایران خودرو و سایپا به سقف ۴ هزار دستگاه در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر صنعت و تفیض اختیارات وزارت صنعت به استان ها به خانه ملت گفت: در این جلسه رحمانی اعلام کرد مشکلات تامین برخی کالاهای اساسی از جمله تامین مواد اولیه صنایع فولاد و آلومینیوم بر طرف شده و با سیاست‌های ستاد تنظیم بازار قابل حل است.

وی ادامه داد: مشکل تامین لاستیک خودروهای سنگین و پیشگیری از بحران های ناشی از کمبود به سرعت برطرف شده و هزار و 800 واحد تعطیل شده سال جاری با برنامه ریزی وزارت صنعت احیا شده‌اند و تولید کیف و کفش و صنایع غذایی با رشد ۳۰ و ۱۰ درصدی همراه بوده اند.

این نماینده مجلس افزود: طبق اعلام وزارت صنعت،ابلاغ دستورالعمل جدید قیمت گذاری محصولات خودرو ، منجر به کاهش التهاب بازار و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان در پیش فروش‌ها شده است. همچنین ۱۰ برنامه اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو از جمله فروش دارایی های مازاد، اصلاح ساختار مالی و ترخیص خودروهای دپو شده پیگیری می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه ۱۷۰پروژه داخلی سازی صنعت خودرو ، منجر به کاهش ۱۰ درصدی ارزبری سال آینده می شود، ادامه داد: تولید خودرو در ایران خودرو و سایپا به سقف 4 هزار دستگاه در روز رسیده و تخصیص ۲۱ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات سه موضوع طرح های نیمه تمام با اولویت ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی صنایع و سرمایه در گردش پیگیری شده است.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ