کد خبر: ۱۲۱۰۲۴
۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸

زیرمجموعه فولاد مبارکه و ۳ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

زیرمجموعه فولاد مبارکه و ۳ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

زیرمجموعه فولاد مبارکه به همراه ۳ شرکت دیگر از دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۸، ۳۳، ۱۰ و ۷۱ درصدی خبر دادند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، گل گهر، فولاد آلیاژی ایران و هلدینگ دارویی برکت مجوز افزایش سرمایه 18، 33، 10 و 71 درصدی را از سازمان بورس گرفتند.

بر این اساس،سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که پیشنهاد افزایش سرمایه 138 درصدی داده بود،توانست مجوز 18 درصدی را از سازمان اخذ کند تا بتواند سرمایه فعلی را از 3.4 به 4 هزار میلیارد تومان برساند.

تامین مالی "ومعادن" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و جبران مخارج سرمایه ای انجام شده می شود.فولاد مبارکه سهامدار 40 درصدی این شرکت بورسی محسوب می شود.

همچنین گل گهر پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده 28 اسفند سال گذشته برای افزایش سرمایه از 3 به 4.8 هزار میلیارد تومان،مجوز افزایش سرمایه 33 درصدی درخواستی برای مرحله دوم صادر شد تا "کگل" بتواند سرمایه فعلی را از 3.6 به 4.8 هزار میلیارد تومان برساند.

این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و به منظور تامین بخشی از خالص سرمایه در گردش، توسعه بخش شرقی معدن شماره یک، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و اجرای طرح های توسعه اعمال می شود.

شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز که پیشنهاد افزایش سرمایه 40 درصدی داده بود،توانست مجوز 10 درصدی بگیرد و با رشد 3.5 درصدی قیمت روبرو شود. "فولاژ" از محل سود انباشته سرمایه فعلی را از 499 به 551.1 میلیارد تومان می رساند.این تامین مالی صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

هلدینگ دارویی برکت هم که درخواست افزایش سرمایه 100 درصدی داشت،توانست مجوز 71 درصدی بگیرد تا سرمایه فعلی را از 340 به 580 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "برکت" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای جبران مخارج انجام شده در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه اعمال می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ