کد خبر: ۱۲۱۰۳۵
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸

ترامپ بودجه صدای آمریکا و رادیو فردا را کاهش می‌دهد

ترامپ بودجه صدای آمریکا و رادیو فردا را کاهش می‌دهد

لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره از کاهش شدید بودجه بخش فارسی دو رسانه صدای آمریکا و رادیو فردا حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره نشان می‌دهد کاخ سفید قصد دارد از هزینه‌های دولت در زمینه پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در خارج از آمریکا بکاهد.

در چارچوب تحقق این هدف، واشنگتن میزان بودجه درخواستی برای بخش فارسی‌زبان دو رسانه صدای آمریکا و رادیو فردا را برای سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در سند موسوم به توجیه بودجه درخواستی از این دو رسانه به عنوان ابزارهایی برای پیشبرد منافع و اهداف آمریکا در ارتباط با ایران ذکر و بر اهمیت آن‌ها برای واشنگتن تأکید شده است.

بر این اساس، دولت آمریکا پیشنهاد کرده میزان بودجه سالانه بخش فارسی صدای آمریکا با افت ۶ میلیون دلاری از رقم ۱۷.۷ میلیون دلار به ۱۱.۷ میلیون دلار کاهش یابد.

در توضیح نحوه اعمال این کاهش بودجه اعلام شده است: صدای آمریکا کارکنانی را که از مهارت‌های دیجیتال و تلویزیونی برخوردار نباشند و شغل آن‌ها توسط نیروهای قراردادی که در این حوزه‌ها ماهر هستند پوشش داده شده باشد، حذف می‌کند. صدای آمریکا برنامه اخیر برای توسعه شبکه را نیز تعلیق خواهد کرد.

در مورد رادیو فردا نیز وضعیت مشابهی در نظر گرفته شده و دولت آمریکا تصمیم دارد بودجه بیش از ۱۴ میلیون دلاری این رسانه را به کمتر از ۵ میلیون دلار، یعنی دو سوم کمتر از بودجه سال ۲۰۱۹، کاهش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ