کد خبر: ۱۲۱۰۳۸
۱۲:۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸

برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۵۰ درصدی زیرمجموعه سایپا و دو شرکت بورسی

برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۵۰ درصدی زیرمجموعه سایپا و دو شرکت بورسی

زیرمجموعه سایپا و دو شرکت سرمایه گذاری حاضر در بورس،برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۵۰ و ۵۰ درصدی را از مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،3 شرکت سرمایه گذاری نیرو، سرمایه گذاری پارس توشه و سایپا آذین از برنامه افزایس سرمایه 50، 50 و 100 درصدی خبر دادند.

بر این اساس،سرمایه گذاری نیرو در نظر دارد بنا به پیشنهاد هیات مدیره،سرمایه فعلی را از 700 میلیارد تومان به 1.05 هزار میلیارد تومان برساند.تامین مالی "ونیرو" درصورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف تسویه باقیمانده دیون ناشی از خرید شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا و تکمیل و اجرای طرح‎های در دست اقدام، اعمال خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری ایران با 61 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت بورسی حضور دارد.

همچنین سرمایه گذاری پارس توشه درصدد است به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 150 به 225 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "وتوشه" از محل سود انباشته صورت می پذیرد.

سرمایه گذاری کوشاپیشه با 52.7 درصد سهم،جزو سهامداران این شرکت بورسی به حساب می آید.

در این میان،شرکت سایپا آذین نیز با هدف تامین سرمایه در گردش،افزایش سرمایه 100 درصدی را در برنامه دارد تا در صورت اخذ موافقت سازمان بورس،سرمایه را از 132.2 به 264.5 میلیارد تومان برساند."خاذین" این تامین مالی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به انجام می رساند.

بنابراین گزارش، سایپا مالک 53 درصدی سهام این شرکت بورسی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ