کد خبر: ۱۲۱۱۱۹
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱/۶

تحلیل عضو شورای عالی بورس از چشم انداز بورس و نقاط قوت ۳۰ ماه در سال ۹۸
مطرح کرد:

تحلیل عضو شورای عالی بورس از چشم انداز بورس و نقاط قوت ۳۰ ماه در سال ۹۸

عضو شورای عالی بورس ضمن اشاره به نقاط قوت ۳۰ ماه اخیر بازارسرمایه و چشم انداز بورس در سال ۹۸ گفت: اکنون باید اهمیت و نقش بازار سرمایه در کنترل نقدینگی را پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سعید اسلامی بیدگلی به سنا گفت: سکاندار فعلی بازار سرمایه به واسطه عملکرد خود در وزارت اقتصاد بین دولتمردان اعتبار خوبی داشت و همین موضوع کمک ‌کرد تا مسایل مربوط به بازارسرمایه بهتر از قبل حل شود. در دوره وی تغییرات مثبتی در ساختار بورس رخ داد و اقدامات شجاعانه ای انجام شد.

وی ادامه داد: طی سی ماه گذشته ارتباط کانون با سازمان بسیار بهتر از گذشته شد، هرچند انتظار داریم سازمان با سرعت بیشتری به برخی مسایل مربوط به نهادهای مالی رسیدگی کند، اما در مجموع تعامل سازمان با کانون ها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.اقدامات دیگری هم در سال گذشته انجام شد به طور مثال نشست‌های مرکز پژوهش‌های سازمان با اهالی بازارسرمایه اتفاق خوبی بود. این اقدام دریچه ای برای ارتباط با اهالی بازارسرمایه است که به بهبود بازار کمک شایانی می کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حتی اگر اقدام عملی هم در این نشست‌ها صورت نگیرد همین که محلی برای شنیده شدن حرف‌های فعالان بازار است شرایط ذهنی مثبتی ایجاد می کند. از طرف دیگر، هرچه این تعاملات بیشتر شود، اهالی بازارسرمایه از تلاش هایی که سازمان انجام می‌دهد بیشتر مطلع می‌شوند.

اسلامی بیدگلی ورود ابزارهای متنوع در بازار را از نقاط قوت ۳۰ ماه اخیر بازارسرمایه دانست و گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی کنونی، معرفی ابزارها کار پیچیده ای است با این وجود طراحی‌های بسیار خوبی در این دوره در خصوص ابزارها انجام شد و تصمیمات شجاعانه ای اتخاذ شد.

وی کمبود ابزارها را یکی از مشکلات بازارسرمایه دانست گفت: با سکانداری محمدی در حوزه طراحی ابزارها به وضعیت مناسبی رسیدیم. امیدوارم در سال جاری نیز با ورود ابزارهای بیمه ای و مدیریت ریسک وضعیت بهتر هم بشود. حتی اگر این ابزارها در ابتدا مورد استقبال زیادی قرار نگیرند اما  آرام آرام جا افتاده و دستورالعمل ها اصلاح و تکمیل می‌شود.

عضو شورای عالی بورس افزود: برخی از ابزارها با استقبال کمی مواجه هستند اما این مساله به کم بودن سواد اقتصادی و مالی باز می گردد. شاید معرفی، شناساندن و کار کردن نهادها به ابزارهای جدید کمی زمانبر باشد اما در نهایت نتایج مثبت آن را خواهیم دید.بخش دیگری از مشکلات بازار سرمایه، نوسانات بسیار زیاد اقتصاد است که در این شرایط مردم به دنبال پناهی هستند تا بتوانند ارزش پول را حفظ کنند.

اسلامی بیدگلی به چشم انداز بازار سرمایه در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: باید در نظر داشت که در سال‌های گذشته بازار سرمایه مشکلاتی داشت و در آن شرایط متاسفانه غالب توجه دولتمردان به نظام بانکی معطوف بود. اما اکنون باید اهمیت و نقش بازار سرمایه در کنترل نقدینگی را پذیرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ