کد خبر: ۱۲۱۱۵۵
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱/۷

نظر 50 درصد مردم آمریکا درباره هم‌دستی ترامپ و روسیه / کامل گزارش مولر

نظر 50 درصد مردم آمریکا درباره هم‌دستی ترامپ و روسیه / کامل گزارش مولر

به‌رغم گزارش بازرس مولر، نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد نیمی از آمریکایی‌ها همچنان باور دارند ترامپ با روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ همکاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،‌ گرچه تحقیقات رابرت مولر رئیس شورای ویژه تحقیقات آمریکا، ترامپ را از اتهام تبانی تبرئه کرده اما تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها به همکاری وی با روسیه معتقد هستند. گزارش تحقیقات ۲۲ ماهه مولر به تازگی تقدیم کنگره شده است.

گزارش ویلیام بار دادستان آمریکا درباره تحقیقات مولر هم نتوانست نظر جامعه آمریکا را درباره ارتباط ادعایی ترامپ با روسیه تغییر دهد یا از درخواست مردم برای کسب اطلاعات بیشتر بکاهد. براساس خلاصه گزارش ویلیام بار که یکشنبه منتشر شد، مولر هیچگونه مدرکی دال بر توطئه کمپین ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به دست نیاورده است اما وی را از مساله مانع‌تراشی در روند تحقیقات تبرئه نکرد.

براساس نظرسنجی رویترز-ایپسوس، 48 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند ترامپ یا فردی در کمپین وی با روسیه برای نفوذ در انتخابات 2016 همکاری کرده است. 53 درصد از پاسخ‌دهندگان نیز تاکید دارند ترامپ برای توقف تحقیقات درباره نفوذ روسیه در دولت تلاش کرده است.

ریچارد بلومنتال سناتور کانتیکات که قبلا مقام دادستانی را تجربه کرده گفت: اکنون که بازرس ویژه گزارش را در اختیار دادستانی گذاشته، لزوم شفافیت و انتشار کامل آن ضروری است. افکار عمومی حق دارد که از تمام جزییات و مدارک به دست آمده مطلع شود. جامعه باید از یافته‌های این تحقیقات آگاه شود. هیچ بهانه‌ای برای مخفی کردن بخشی از این تحقیقات پذیرفته نمی‌شود.

تد لیو نماینده کنگره که سابقه دادستانی نظامی را دارد ادعا کرد: این موفق‌ترین نمونه حقیقت یابی در تاریخ آمریکا بوده است. 

به گفته نوربرت فلین این تحقیقات تاکنون به 199 عنوان اتهامی و صدور 37 کیفرخواست یا قرار مجرمیت و 5 محکومیت حبس منتهی شده است. تعدادی زیادی از جرایم ارتکابی دیگر که توسط بازرس ویژه کشف شده برای تعقیب در اختیار سایر دادستان‌ها قرار گرفته است. مجموعه جرایمی که تاکنون کشف شده در تاریخ انتخابات آمریکا بی‌نظیر است.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد انتشار گزارش اتفاق نظر دارند و هفته گذشته با رای تمام نمایندگان، مجلس خواستار انتشار کامل آن شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ