کد خبر: ۱۲۱۱۹۰
۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱/۹

پیش‌بینی آینده کوتاه مدت بازار خودرو + قیمت چند نوع پراید صفر و کارکرده

پیش‌بینی آینده کوتاه مدت بازار خودرو + قیمت چند نوع پراید صفر و کارکرده

در حالی قیمت چند نوع پراید طی روزهای اخیر اعلام شده که پیش‌بینی آینده کوتاه مدت بازار خودرو نشان می دهد ، افزایش عرضه موثر بوده و می تواند منجر به کاهش قیمت ها شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبر آنلاین،: هر چند در اولین هفته سال ، خرید و فروش خودرو به کف رسیده و کمتر کسی اقدام عملی برای خرید انجام می دهد اما بررسی‌ها نشان می دهد قیمت خودرو در بازار میلی به کاهش ندارد.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو هنوز کاهش قیمت چندانی را نشان نمی‌دهد و ردگیری آگهی‌ها نیز موید این نکته است که فروشندگان امیدوار به حفظ قیمت‌ها هستند و تمایلی به کاهش نرخ های اعلامی‌ ندارند. خودرو در آخرین هفته سال گذشته کاهشی محسوس را تجربه کرد اما در سال جدید، تعطیلات بهاری نیز نتوانست تغییر چندانی در این حوزه ایجاد نماید.

در این میان پراید به عنوان پرتیراژترین و پرمتقاضی ترین خودروی ایرانی ، هنوز در محدوده ۴۰ تا ۴۷ میلیونی معامله می شود و  نمایشگاه داران برای سایپا ۱۱۱ سفید قیمتی در حدود ۴۷ میلیون تومان را پیشنهاد می دهند و تنوع رنگ حدود ۲۰۰ هزار تومان به این قیمت می افزاید. سایپا سفید ۱۳۱ نیز حدود ۴۲ میلیون تومان می‌ارزد و رنگ متفاوت از سفید این قیمت را سیصد هزار تومانی افزایش می دهد.

 قیمت سایپا ۱۵۱ نیز حدود ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و پراید تولید۷۶ حدود ۱۶ میلیون تومان و ۷۸ با تصادف نزدیک به ۱۱ میلیون تومان آگهی شده است.

در این رایطه فعالان در پاسخ به این سئوال که قیمت‌ها رو به کاهش هستند یا افزایش، معتقدتد هنوز بازار خودرو از خواب بهاری بیدار نشده و تقاضا در بازار به کف رسیده است. بنابراین  با نبود تقاضا مسیر قیمت چندان روشن و مشخص نیست. 

خودروسازان سال گذشته از هفته دوم اسفند با هدف تنظیم بازار دست به فروش فوری خودرو زدند و از نیمه اسفند اعلام کردند خودروهای تحویل فوری پس از تعطیلات نوروز تحویل متقاضیان می شود. این بدان معناست که با پایان گرفتن تعطیلات عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و در نتیجه افزایش عرضه می تواند بر بازار خودرو تاثیر بگذارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ