کد خبر: ۱۲۱۲۶۷
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱/۱۲

واکنش ایران به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب

واکنش ایران به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در تونس گفت: جزایر سه‌گانه جز لاینفک سرزمین و حاکمیت ایران است و تکرار این ادعاها تاثیری بر وضعیت حقوقی تعلق آنها به ایران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در تونس گفت: تحولات مربوط به این نشست را در روزهای اخیر به صورت دقیق رصد کردیم. با بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه در یک منطقه حساس از جهان زندگی و دارای مرز مشترک هستیم و با تعداد زیادی از آنها نیز روابط برادرانه و نزدیکی داریم. همین موضوع باعث می شود که همواره و با دقت تمام مباحث و تحولات این اتحادیه را دنبال کنیم.

وی افزود: به غیر از سخنرانی معدودی از اعضای این اتحادیه که متاسفانه همچنان در رویکرد غیرسازنده و نادرست خصومت با ایران پافشاری بی‌نتیجه‌ای نشان دادند و اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کردند، رویکرد و فضای کلی نشست اخیر سران این اتحادیه را مثبت تر از نشست های قبلی ارزیابی می‌کنیم که دلیل آن میزبانی و مدیریت خردمندانه مقامات تونس است.

قاسمی ادامه داد: طرح ادعای نادرست و بی پایه و اساس دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی را به شدت رد و آن را محکوم کرده و تاکید می کنیم سیاست اصولی و خدشه ناپذیر ایران عدم دخالت در امور داخلی همسایگان است. در خصوص جزایر سه‌انه ایرانی نیز تاکید می کنیم که این جزایر جز لاینفک سرزمین و حاکمیت ایران است و تکرار این ادعاها تاثیری بر وضعیت حقوقی تعلق آنها به ایران نخواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ