کد خبر: ۱۲۱۲۹۵
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱/۱۴

کشف برنامه پیچیده ایران برای نفوذ به سیستم مالی آمریکا
برایان هوک مدعی شد:

کشف برنامه پیچیده ایران برای نفوذ به سیستم مالی آمریکا

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن اتهام‌زنی‌هایی تازه به تهران، مدعی شد برنامه پیچیده‌ای که ایران برای نفوذ به سیستم مالی را به کار گرفته بود، کشف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برایان هوک به شبکه مصری الغد گفت: واشنگتن برنامه پیچیده‌‌ای را که ایران برای نفوذ به سیستم مالی آمریکا جهت دستیابی به اموالی برای تأمین نهادهای نظامی استفاده می‌کرده، کشف کرده است.

وی افزود: اخیرا با مایک پامپئو وزیر خارجه و جرد کوشنر مشاور رئیس‌جمهور در عمان بودم. در این دیدار درباره برخی مسائل منطقه صحبت کردیم و گفتیم که سیاست‌های خارجی ایران عامل ایجاد تنش و بی‌ثباتی در کشورهای منطقه است که درباره آنها بحث شد. به عنوان مثال آنچه ایران از طریق عوامل حزب‌الله در لبنان انجام می‌دهد این است که چطور از سوریه برای شلیک موشک به سمت اسرائیل استفاده و نیروها را در عراق تجهیز کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: آنچه ایران در بحرین یا جنوب یمن انجام می‌دهند در راستای منافع برخی کشورها مانند عمان است که جلوی نفوذ ایران که دریانوردی در تنگه هرمز را تهدید می‌کند، بگیرند . همانطور که حمایت ایران از حوثی‌ها نشان می‌دهد آنها دنبال جای پا در باب‌المندب هستند تا تهدید مسیرهای بین‌المللی دریایی از طریق دو تنگه (هرمز و باب‌المندب) برای آنها فراهم شود.

هوک همکاری و روابط متقابل با امارات را خوب ارزیابی کرد و افزود: این روابط هیچ زمانی بهتر از برهه کنونی نبوده است. در رابطه با شبکه پیچیده مالی ایران نیز این اتفاق زمانی رخ داد که با کمک امارات این شبکه مشکوک کشف و برچیده شد (شبکه‌ای که آمریکا مدعی است ایران از آن برای انتقال غیرقانونی پول استفاده می‌کرده است).

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ