کد خبر: ۱۲۱۳۰۷
۱۰:۶ - ۱۳۹۸/۱/۱۶

تعجب روسیه از اظهارات برایان هوک درباره نقش ایران در مرگ 600 نظامی

تعجب روسیه از اظهارات برایان هوک درباره نقش ایران در مرگ 600 نظامی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تعجب و انتقاد از اظهارات رئیس گروه اقدام علیه ایران وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: واشنگتن به‌دنبال بهانه برای تخریب روابط مسکو و تهران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تاس، ماریا زاخارووا گفت: ادعای دست‌ داشتن ایران در مرگ صدها نظامی آمریکایی در عراق، بهانه‌جویی واشنگتن برای برهم‌زدن روابط تهران و مسکو است.

وی با رد ادعاهای برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران عامل مرگ 600 نظامی آمریکایی است، افزود: از خواندن این اظهارات متعجب شدیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه مسکو هیچ خبری از درگیری بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در خاک عراق (در جریان تجاوز ائتلاف آمریکایی به عراق در سال 2003) نشنیده، ادامه داد: واشنگتن باید به صورت شفاف توضیح دهد منظور از دست‌ داشتن تهران چیست؟

زاخارووا با بیان اینکه لفاظی‌های ضد ایرانی در واشنگتن سر به فلک کشیده، گفت: مطرح کردن ادعاها نیز باید پایه و اساس داشته باشد. آمریکا مسئول چیزهایی که می‌گوید، است. این تصور وجود دارد که آمریکا در فکر بهانه دیگری برای تنش‌زایی در روابط با ایران است.

براساس این گزارش، برایان هوک با متهم کردن ایران به تلاش برای تحت کنترل درآوردن عراق، ادعا کرده بر اساس گزارش‌های طبقه‌بندی‌ خارج‌شده ارتش آمریکا، ایران در مرگ دست‌کم 608 نظامی آمریکایی مسئول است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ