کد خبر: ۱۲۱۳۴۷
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱/۱۷

پیشنهاد عبده تبریزی به سازمان بورس درباره ورود ابزارهای جدید

پیشنهاد عبده تبریزی به سازمان بورس درباره ورود ابزارهای جدید

یک اقتصاددان با بیان اینکه ابزارهای متنوعی در بازارسرمایه وجود دارد که کارکرد آنها در قاب اقتصادی، کارایی لازم را دارد درخصوص ورود ابزارهای جدید پیشنهادی به سازمان بورس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین عبده تبریزی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات ۳۰ ماه اخیر بورس به سنا گفت: در این دوره با وجود حاکم بودن شرایط سخت در محیط بیرونی، مدیریت سازمان تمام تلاش را برای سازماندهی این نهاد به خوبی انجام داد اما شرایط موجود سبب شده تا این عملکرد و تلاش به خوبی نمایان نشود.  

وی افزود: در این دوره با اینکه شاهد جهش ارز و رکود تورمی شدیدی بودیم ولی در مجموع بازیگران و فعالان بازار از این دوره رضایت دارند.ورود ابزارهای متنوع در این مدت در جهت کمک به وضعیت موجود و اصلاح آن بوده و در فضایی که بنیان‌های اقتصادی بر نظام چند نرخی ارز حاکم است، نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: ایجاد این ابزارها و تصویب شدن آنها اتفاق خوبی است، ولی انتظاری که می‌توان در شرایط فعلی داشت کمتر از شرایط تثبیت شده اقتصادی است. در شرایط تحریمی، برخی از ابزارها که جنبه بین‌المللی دارند هم کارکرد را از دست می‌دهند به طور مثال اگر تحریم‌ها وجود نداشت، عرضه نفت در بورس انرژی با موفقیت بهتری همراه بود.

عبده تبریزی درخصوص ورود ابزارهای جدید به بازارسرمایه گفت: در حال حاضر به قدر کفایت در این بازار ابزار وجود دارد. در شرایطی که رکود تورمی است به حفظ وضعیت فعلی و تقویت وضع موجود تاکید می‌شود. بنابراین نباید بازاری که با مشکلات اقتصادی و رکود تورمی دست و پنجه نرم می‌کند را با ورود ابزاری جدید گیج کنیم.

وی پیشنهاد کرد: بهتر است، سازمان بورس در سال جدید بر حاکم کردن مقرراتی که تصویب و رونق ابزارهایی که قبلا راه اندازی شده، تمرکز کند و به تقویت رویه‌های اجرایی بپردازد.اگر سازمان در این سال بر مستندسازی رویه‌های اجرایی کار کند از ایجاد ابزار جدید اثرگذارتر بوده و نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

این اقتصاددان در خصوص نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹ که اردیبهشت ماه برگزار می شود،گفت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در یازده دوره قبل موفق عمل کرده است. این رویداد به خصوص از نظر آموزشی و تبلیغی اتفاق خوبی است و طبیعی است هر چه به جلو می رویم، توقع بیشتری از آن می‌رود. این نمایشگاه نباید به یک برنامه تکراری تبدیل شود و برای جلوگیری از این کار باید در آن نوآوری ایجاد شود.

وی ادامه داد: امیدوارم بُعد نوآوری و تازه‌اندیشی در دوازدهمین دوره آن تقویت شود و روال آن مانند سال قبل تکرار نشود به طوری که همه با اشتیاق به آن رجوع کنند. مدیران ارشد هم باید به طور وسیعتری در این رویداد شرکت کنند و به خصوص در ساعاتی که بازار تعطیل است، بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ