کد خبر: ۱۲۱۳۹۱
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱/۱۸

توضیح مقام مسئول بانک ملت درباره زمزمه مهم تسعیر ارز و موافقت همتی
در گفت و گو با بورس پرس اعلام شد:

توضیح مقام مسئول بانک ملت درباره زمزمه مهم تسعیر ارز و موافقت همتی

یک مقام مسئول در بانک ملت درباره زمزمه موافقت رئیس کل بانک مرکزی با تسعیر ارز ۸۷۰۰ تومانی بانک ها برای سال گذشته توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام مسئول در بانک ملت درباره زمزمه موافقت رئیس کل بانک مرکزی با تسعیر ارز 8700 تومانی بانک ها که منجر به رشد قیمت سهام و صف خرید بانک ها شده به بورس پرس گفت : این موضوع به طور غیر رسمی درست است و همتی در جریان دیدار نورزوی با مدیران عامل بانک ها به طور شفاهی از موافقت با تعسیر ارز دلار بانک ها با نرخ نیمایی خبر داد.

وی افزود: براین اساس، متوسط نرخ نیمایی دلار در شش ماه دوم سال گذشته و با کاهش میانگین 10 درصدی نسبت به آخرین روز کاری، نرخ تسعیر ارز بانک ها برای سال گذشته 8 هزار و 697 تومان محاسبه شده که ممکن است برای بانکی دیگر رقم متفاوت اما در همین حدود باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با این همه ، چنین موارد غیرقطعی و مبهمی برای مرجع ناظری مانند سازمان حسابرسی قابل اتکا نبوده و همچنان باید منتظر نامه رسمی بانک مرکزی بود. کما اینکه 21 فروردین سال گذشته، بانک مرکزی در نامه ایی نرخ تعسیر ارز را 4200 تومان اعلام کرده بود.

وی با اشاره به اینکه چنین مسائلی در حد زمزمه و شایعه بوده و نمی تواند جنبه رسمی داشته باشد، ادامه داد: با توجه به اتمام سال مالی اکثر بانک ها در 12 ماهه سال گذشته و لزوم نهایی کردن صورت های مالی و برگزاری مجمع در موعد مقرر ( حداکثر تا تیر سال جاری) انتظار می رود موضوع مهم نرخ تسعیر ارز در اولین فرصت نهایی و رسما" اعلام شود تا با روشن این ابهام ، شفافیت بانک ها به حداکثر برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ