کد خبر: ۱۲۱۴۵۰
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱/۱۹

پیش بینی زنگنه از تحول جدید صنعت پتروشیمی با افزایش 100 درصدی تولید
با اعلام رضایت از سال :

پیش بینی زنگنه از تحول جدید صنعت پتروشیمی با افزایش 100 درصدی تولید

وزیر نفت با اعلام رضایت از سال گذشته از تحول صنعت پتروشیمی طی دو سال آینده و افزایش حدود 100 درصدی تولید محصول شرکت های پتروشیمی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه در دیدار با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس گفت: ۹۷ سال خوبی برای صنعت نفت بود. در این سال برای نخستین بار با وجود افزایش جمعیت تحت پوشش گازرسانی، هیچ محدودیتی حتی در بخش صنعتی و نیروگاهی اعمال نشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد جمعیت به‌طور مستقیم از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی هم اکنون از نعمت گاز برخوردارند.

این وزیر با اشاره به اینکه بخشی از میعانات گازی در اختیار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار می‌گیرد و مشکلات صادرات این بخش کمی برطرف شده ، ادامه داد: همه راه‌های فروش نفت از بورس انرژی گرفته تا تهاتر را آزمایش کردیم و با هر فرد یا سازمانی که خریدار باشد نیز مذاکره کردیم. در این میان فرد یا سازمانی در بخش تهاتر نفت با کالا وارد نشده است.

زنگنه ادامه داد: دریافت پول نفت بسیار مهم است و باید نسبت به پرداخت آن مطمئن بود تا مشکلاتی همانند بابک زنجانی بار دیگر تکرار نشوند.

وی با اشاره به شعار رونق تولید از تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی طی دو سال آینده خبر داد و افزود: بر اساس این تحول، تولید صنایع پتروشیمی به لحاظ وزنی نزدیک به دو برابر خواهد شد که در میان طرح‌های نیمه‌تمام خوراک پتروشیمی‌ها، کار بزرگی است.

زنگنه به توسعه فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز پیگیر افزایش ظرفیت این پالایشگاه هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ