کد خبر: ۱۲۱۴۵۲
۱۲:۸ - ۱۳۹۸/۱/۱۹

اقبال بازار به سهام پالایشگاه ها با ثبت رکورد 5 ماهه قیمت نفت + دلایل سیر صعودی

اقبال بازار به سهام پالایشگاه ها با ثبت رکورد 5 ماهه قیمت نفت + دلایل سیر صعودی

عبور قیمت جهانی نفت از مرز 70 دلار و شکسته شدن رکورد 5 ماهه ، منجر به اقبال سهام شرکت های پالایشی حاضر در بورس ایران و تولیدکنندگان فرآورده نفتی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در پی تداوم افزایش قیمت جهانی و شکسته شدن رکورد 5 ماهه ، امروز سهام شرکت های پالایشی باردیگر مورد توجه فعالان قرار گرفت و طی آن پالایشگاه های اصفهان، تهران ، بندرعباس، تبریز ، لاوان و شیراز  به همراه دیگر شرکت های تولیدکننده فراورده نفتی مانند نفت بهران با افزایش قیمت و صف خرید روبرو شدند تا شاخص منفی بورس با کمک این گروه و برخی تک سهم ها مانند مپنا و ملی مس ، مثبت شود.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با 35 سنت افزایش به 70 دلار و 69 سنت رسید. نفت آمریکا نیز با 35 سنت، 63 دلار و 43 سنت معامله شد. قیمت نفت برنت به 70 دلار و 76 سنت نیز رسید که بیشترین رقم از نوامبر سال گذشته تاکنون بود.

در این میان بانک جی پی مورگان آمریکا هم اعلام کرد: با توجه به ادامه کاهش تولید اوپک و متحدان برای چهارمین ماه متوالی و همچنین خوش‌بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت برنت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا و تحریم‌های نفتی ایران و ونزوئلا از دیگر عوامل رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر هستند .

همچنین بنابر اعلام مؤسسه مشورتی اف‌جی‌ای،کاهش تولیدهای اوپک و متحدان به این معناست که مازاد ذخایر نفتی در حال برطرف شدن بوده و وضعیت بازار مطلوب به‌نظر می‌رسد. بنابراین ممکن است قیمت نفت به 75 دلار و یا حتی بیشتر برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ