کد خبر: ۱۲۱۴۹۳
۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۰

اولین واکنش بورس به تروریستی بودن سپاه: شاخص ۱۹۰ هزار تایی شد/ نظر دو گروه
در ۴۵ دقیقه اول معاملات امروز رخ داد:

اولین واکنش بورس به تروریستی بودن سپاه: شاخص ۱۹۰ هزار تایی شد/ نظر دو گروه

طی ۴۵ دقیقه اول معاملات امروز و در اولین واکنش بورس به اعلام تروریستی بودن سپاه توسط ترامپ، شاخص با جهش ۱۶۲۴ واحدی به کانال جدید و ۱۹۰ هزار واحدی وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، از چند روز پیش زمزمه هایی مبنی بر تصمیم آمریکا به تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران شنیده شده بود و عصر دیروز ترامپ با صدور بیاینه ایی ، رسما" این موضوع را تایید کرد که با واکنش های از سوی مسئولان داخلی همراه بود. بازار جهانی نفت هم با افزایش قیمت به بیش از 71 دلار به این تصمیم حساس شد.

در این میان فعالان بازار سرمایه از شب گذشته در فضای مجازی ، نظرات متفاوتی نسبت به اثر اقدام جدید آمریکا علیه ایران اعلام کردند اما اولین واکنش بورس به این موضوع با رشد قیمت سهام شرکت های بزرگ و جهش 1624 واحدی شاخص بود تا این متغیر مهم برای نخستین بار وارد کانال 190 هزار تایی شود.

در این رویداد شرکت های پالایشی به دلیل افزایش قیمت نفت به همراه شرکت های صادرات محور به علت رشد دلار و برخی تک سهم ها با اقبال و رشد سهام روبرو شدند و در نتیجه اثر 163 تا 91 واحدی پالایشگاه بندرعباس، مپنا ، مخابرات ایران، پالایشگاه های اصفهان و تهران، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ملی مس، دماسنج بازار در 45 دقیقه اول معاملات امروز با افزایش 1624 واحدی ، وارد کانال 190 هزار واحدی شد.

حجم معاملات هم با داد و ستد بیش از یک میلیارد سهم به بیش از 3113 میلیارد تومان رسیده است.

با این اوصاف برخی از کارشناسان با اشاره به مسائلی چون حضور از سال های قبل زیرمجموعه های سپاه در فهرست تحریم های آمریکا ، احتمال افزایش دلار و نفت ، رشد سودآوری شرکت ها در سال جاری ، در پیش رو بودن فصل مجامع و ارزنده بودن قیمت سهام و... معتقدند روند صعودی بازار سهام در هفته های آینده نیز تکرار خواهند شد اما گروه دیگری چنین نظری نداشته و بر این باورند با سخت تر شدن شرایط سیاسی و اقتصادی، نمی توان امید چندانی به آینده داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ