کد خبر: ۱۲۱۵۷
۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۲/۱۴

علت وضعیت مجاز - محفوظ نماد
معاون عملیات بازار به بورس پرس خبر داد:

علت وضعیت مجاز - محفوظ نماد "مبین" اعلام شد/ برخورد قانونی با متخلفان

معاون عملیات بازار با اعلام علت وضعیت مجاز- محفوظ نماد "مبین" و لزوم حذف سفارش های زیاد وارده ، پیغام ناظر را در حکم قانون دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در واکنش به این سئوال که چرا به رغم پیغام دیروز مبنی بر انجام فرایند سفارش گیری سهام پتروشیمی مبین از ساعت 8:30 تا 9 صبح، نماد این شرکت بعد از شروع معاملات هم در وضعیت مجاز- محفوظ قرار دارد؟ توضیح داد: این اتفاق ناشی از عدم رعایت تعدادی از کارگزاران در رعایت سقف سفارش های تعیین شده است.

وی ادامه داد: عصر دیروز با صدور پیغام ناظر اعلام شد با توجه به محدودیت های سیستمی و جلوگیری از ورود سفارش های بدون پشتوانه به سامانه، از امروز دوشنبه 14 اردیبهشت 94 در نماد معاملاتی سهام شرکت پتروشیمی مبین (مبین)، هر کد سهامدار چه از طریق معامله گر و یا دسترسی برخط مجاز به ارسال سفارش حداکثر 100 هزار سهم می باشد. لذا مقتضی است معامله گران و دارندگان دسترسی برخط محدودیت اعلام شده را رعایت نمایند. بدیهی است در صورت عدم رعایت محدودیت اعلام شده طبق مقررات عمل خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به رغم صدور این پیغام ، سفارش های زیادی بدون رعایت موارد فوق وارد سامانه معاملاتی شده است. بنابراین به دلیل لزوم تطبیق سفارش ، نماد "مبین" در وضعیت مجاز- محفوظ قرار گرفته اما بعد از اتمام تطبیق ، معاملات سهام این شرکت از سر گرفته می شود.

صحرایی با اشاره به اهمیت پیغام های ناظر و لزوم رعایت مفاد آن توسط همه فعالان ، به بورس پرس گفت: درحالی طبق دستور العمل و مقررات،پیغام های ناظر در حکم قانون و لازم اجرا است که متاسفانه عده ایی از فعالان ، حجم سفارش های حداکثری مبین را رعایت نکرده اند. به همین دلیل ضمن برخورد قانونی با این افراد، پرونده کسانی که مشمول تخلف شده اند به کمیته تخلفات ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۲/۱۴
21
0
پاسخ
واقعا که این کارگزاری ها چه حسابی میبرن از این ناظر
.....

پاسخ:
» امیر | ساعت ۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۲/۱۴
20
2
پاسخ
کدمعاملاتی اینهارو باطل کنید وتاچندمدت اجازه حضور تو بورس رو به انها ندهیدوباکارگزاری متخلف هم همینطور
» ناشناس | ساعت ۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۲/۱۴
14
0
پاسخ
بس که این ناظر قاطع برخورد میکنه اینا دیگه تا یک ماه خواب ندارن. این دفعه سر و صدا کرده

پاسخ:
» یعثوب | ساعت ۱۰:۸ - ۱۳۹۴/۲/۱۴
11
0
پاسخ
خوب مشکل سیستم شماست که انگیزه سواستفاده به هر کد معاملاتی را میده.سیستم بیش از 100هزارتا قبول نکنه.در دو مرحله هم بخوان انجامش بدن،بازم قبول نکنهو بهتره فکری بحال سیستمتون بکنین تا پیغامهای ناظر
» محمد | ساعت ۱۰:۹ - ۱۳۹۴/۲/۱۴
8
0
پاسخ
به نظر من برخی از کارگزاران بدون اجازه کاربران انلاین سفارش خرید گذاشته اند و حال که کاربر انلاین خودش هم سفارش گذاشته تداخل ایجاد شده .این رویه ای بوده که همیشه انجام شده است و کارگزاران سودهای کلانی برده اند. من خودم هفته پیش سفارش گذاشتم و سیستم اعلام کرد بیشتر از سقف وارد کرده اید.هر چه هم تلاش کردم با کارگزاری سامان تماس بگیرم موفق نشدم و بعد از سه روز پیگیری هم به نتیجه نرسیدم .
» میت کومان | ساعت ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۲/۱۴
0
1
پاسخ
کارتون سفرهای میتی کومان نگاه میکردید؟


پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ