کد خبر: ۱۲۱۵۷۷
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱/۲۱

شفاف سازی سهم تازه وارد + دو شرکت در روز جهش ۳۵۵۳ واحدی شاخص

شفاف سازی سهم تازه وارد + دو شرکت در روز جهش ۳۵۵۳ واحدی شاخص

در روز جهش ۳۵۵۳ واحدی شاخص بورس، آخرین سهم عرضه اولیه سال گذشته به همراه دو شرکت دیگر از نتیجه برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و مناقصه خبر دادند و با رشد قیمت روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در جریان معاملات آخرین روز هفته و با ادامه دار شدن روند صعودی شاخص بورس که با جهش 3553 واحدی همراه و به نزدیکی قله 194 هزار تایی رسید، شرکت بورسی و سهم تازه وارد فرابورسی از اطلاعات برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و شرکت ساختمانی از نتیجه برگزاری مناقصه خبر دادند.

بر این اساس، سه شرکت تولید گوشت مرغ ماهان، کیسون و معدنی دماوند به ترتیب  با رشد 9.3، 4.8 و 3.9 درصدی روبرو شدند.

رحمان محمدی مدیرعامل تولید گوشت مرغ ماهان در خصوص لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی با توجه به نوسان قیمت سهم این شرکت اعلام کرد: در بازه زمانی مشخص شده، سوال یا ابهامی از طریق سامانه تدان مشخص نشده است.

با عنایت به اینکه از تاریخ گزارشگری قبلی( صورت های سال مالی منتهی به آذر ۹۷) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت عملیاتی و مالی شرکت و پیش‌بینی‌های صورت گرفته رخ نداده، لذا نوسانات اخیر ناشی از روند عرضه و تقاضا و شرایط حاکم بر بازار سرمایه و گروه زراعت است.

بدیهی است در صورت وقوع هر گونه رخ داده با اهمیت، مراتب به نحو مناسب و در اسرع وقت طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های پذیرفته شده در بورس، منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش،فرایند عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت تولید گوشت مرغ ماهان در ۲۷ اسفند سال گذشته انجام و هر سهم این شرکت فرابورسی با ۴۰۰ تومان کشف قیمت شد.

حمیدرضا سارانی مدیرعامل معدنی دماوند با توجه به توقف نماد معاملاتی شرکت به دلیل نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر اعلام کرد: تغییر خاصی در برنامه‌ها و فعالیت‌ها اتفاق نیافتاده است. بنابراین عمده دلیل نوسانات ناشی از عرضه و تقاضا در بازار بوده و ربطی به فعالیت‌های جاری نداشته است. بدیهی است در صورت بروز تغییرات با اهمیت در عملکرد شرکت، اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت کیسون درخصوص نتایج مناقصه با موضوع احداث بخشی از شبکه آبیاری و زهکشی شبکه قره سو زرین گل و ساختمان های جنبی در غرب استان گلستان از محل تسهیلات وام بانک توسعه اسلامی که در ۹ دی ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام کرد: پیشنهاد قیمت مربوط به ۷ گروه پیمانکاری قابل قبول بوده و قیمت پیشنهادی ۴۶۷.۳ میلیارد تومان کیسون در بین پیشنهادهای دریافت شده، برنده شد.

در حال حاضر، ضمانتنامه شرکت در مناقصه با مبلغ ۳.۰۵ میلیارد تومان نزد کارفرما و هم اکنون در حال تهیه ضمانتنامه انجام تعهدات معادل ۵ درصد مبلغ قرارداد است. تاریخ نامه قبول پیشنهاد ۷ فروردین ماه است اما تاریخ شروع قرارداد بعد از انجام تشریفات قانونی توسط بانک توسعه اسلامی و ابلاغ، شروع قرارداد خواهد بود. مبلغ قرارداد نیز در دو بخش به صورت ریالی و یورویی شامل ۲۴۳.۶ میلیارد تومان و ۱۴.۳ میلیون یورو است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ