کد خبر: ۱۲۱۶۱۳
۱۱:۸ - ۱۳۹۸/۱/۲۳

آمریکا و چین به توافق جدید رسیدند / قدم بعدی

آمریکا و چین به توافق جدید رسیدند / قدم بعدی

وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعلام توافق جدید با چین گفت: به محض آماده بودن شرایط، ترامپ هم خواستار ملاقات با شی جین پینگ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، استیون منوچین به CNBC گفت: آمریکا و چین بر سر ایجاد سازوکاری برای نظارت بر هرگونه معاملات تجاری بین دو کشور از جمله تشکیل ادارات اجرایی به توافق رسیدند.

وی افزود: پیشرفت در مذاکرات همچنان ادامه داشته و در این زمینه با معاون نخست وزیر چین، مکالمه تلفنی سازنده‌ای داشتم و مذاکرات از روز پنجشنبه به وقت واشنگتن ادامه خواهند یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: به محض اینکه آماده باشیم، ترامپ هم خواستار ملاقات با شی جین پینگ خواهد بود. ملاقات رهبران دو کشور امری مهم است و امیدواریم بتوانیم این مذاکرات را به سرعت پیش برده و به نتیجه برسیم اما در این زمینه، مهلت زمانی مشخصی را تعیین نخواهیم کرد.

منوچین از اظهار نظر درباره اینکه آیا تعرفه گمرکی آمریکا بر کالاهای چینی که ارزشی بالغ بر 250 میلیارد دلار دارند، برداشته می‌شود یا خیر، خودداری کرد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز تأیید کرد مذاکره کنندگان ارشد دو کشور بعد از آخرین دور مذاکرات در واشنگتن درباره مسائل باقیمانده به صورت تلفنی بحث و گفت‌وگو کرده اند. در قدم بعدی هر دو گروه مذاکره کنندگان در ارتباط نزدیک باقی مانده و از تمامی مجاری ممکن جهت تسریع هر چه بیشتر فرآیند مذاکرات استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ