کد خبر: ۱۲۱۶۱۸
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۴

شرط لازم برای عرضه زیرمجموعه
مدیر پذیرش بورس تهران اعلام کرد:

شرط لازم برای عرضه زیرمجموعه "فارس" در بورس و احتمال لغو پذیرش

مدیر پذیرش بورس تهران با اشاره به موانع عرضه اولیه پتروشیمی نوری در سال ۹۷ و شرط لازم این واگذاری در سال جاری از زمان نهایی تعویق توسط سازمان بورس و احتمال لغو پذیرش این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اسماعیل درگاهی درخصوص موانع موجود برای عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری به اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به نوسانات نرخ ارز و تعلل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در ارائه صورت های مالی شش ماهه حسابرسی شده منتهی به شهریور 97 ،متاسفانه تلاش های سازمان بورس برای عرضه اولیه این پتروشیمی در سال گذشته ثمر نداد.

وی با اشاره به انتشار این صورت های مالی در روزهای پایانی سال 97 توسط "فارس" افزود: به دلیل این تاخیر دیگر سازمان بورس قادر به عرضه "نوری" در سال گذشته نشد و عرضه اولیه به سال جدید موکول شد. اما با ورود به سال 98 یک خان دیگر به مراحل عرضه اضافه شد. هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اکنون باید صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند 97 را نیز پیش از عرضه به سازمان بورس ارائه کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طبق مقررات سازمان بورس، هر شرکت باید ظرف مدت حداکثر 75 روز از زمان گزارشگری مالی، صورت های حسابرسی شده منتشر کند. از این رو هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سال گذشته با تخطی از این قانون، انتشار صورت مالی حسابرسی شده منتهی به شهریور 97 را به روزهای پایانی سال موکول کرد.

درگاهی با بیان اینکه سازمان بورس تا زمان مشخصی می تواند روند عرضه اولیه را تعویق بی اندازد، گفت: ارائه صورت های مالی و شفاف سازی ها بر عهده سهامدار عمده است از این رو،سازمان بورس چندان نمی تواند در این موضوع ورود کند. اما "فارس" نیز باید این موضوع را در نظر بگیرد که سازمان نهایتا تا شهریور 98 عرضه اولیه پتروشیمی نوری را انجام دهد و پس از این تاریخ، پذیرش این شرکت در بورس ملغی خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ