کد خبر: ۱۲۱۶۲۴
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱/۲۳

سیل ایران بر تولید پلی‌اتیلن اثر گذاشت و منجر به افزایش قیمت شد

سیل ایران بر تولید پلی‌اتیلن اثر گذاشت و منجر به افزایش قیمت شد

کاهش عرضه پلی اتیلن توسط ایران به علت انفجار خط لوله غرب در اثر سیل، باعث کمبود پلی اتیلن و افزایش قیمت این محصول در چین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ICIS، تأثیر اختلال در خط لوله اتیلن غرب ایران به شدت در کمبود پلی اتیلن در چین احساس می‌شود. قیمت پلی‌اتیلن در چین در بحبوحه‌ اختلال در عرضه آن از طرف ایران زیاد شده است.

ایران دومین عرضه کننده بزرگ پلی‌اتیلن به چین پس از عربستان است که در حال تعمیر خط لوله بزرگ اتیلن است. این خط لوله که چندین کارخانه پتروشیمی را در کشور تغذیه می‌کند، اوایل همین هفته بر اثر سیل و رانش زمین منفجر شد. با کاهش عرضه پلی‌اتیلن، قیمت داخلی واردات آن در چین زیاد شده و باز هم جا برای افزایش دارد.

یک تاجر چینی گفت: تاثیر سیل در ایران این است که محموله‌های پلی‌تیلن در ماه مه کمتر می‌شوند.محموله هایی که طی ماه مارس از ایران خارج شدند در حد همیشگی بودند.

طی همین دوره قیمت واردات برای پلی‌اتیلن غلیظ در شرق چین 75 یوآن در هر تن افزایش یافته و به هشت 8600 تا 8650 یوآن در هر تن رسیده است.

پتروشیمی ایلام و کردستان به دنبال سه هفته پیاپی بارندگی سیل آسا و رانش زمین، بخش پلی‌اتیلن را از زمان انفجار خط لوله غرب استان کرمانشاه در 7 آوریل بسته‌اند. پتروشیمی کرمانشاه که متکی به این خط لوله است با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کند. دو کارخانه پتروشیمی دیگر در مهاباد و لرستان نیز احتمالاً با توقف این خط لوله، فعالیت‌ها را متوقف می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ