کد خبر: ۱۲۱۶۴۷
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱/۲۴

احتمال استیضاح وزیر صنعت / نرخ واقعی خودرو برابر با ۱۰ درصد قیمت تمام شده
نماینده مجلس اعلام کرد:

احتمال استیضاح وزیر صنعت / نرخ واقعی خودرو برابر با ۱۰ درصد قیمت تمام شده

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه قیمت واقعی خودرو باید ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد،گفت: اگر وزیر صنعت برای کاهش قیمت ورود نکند چاره‌ای جز استیضاح نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خجسته با بیان اینکه بازار خودرو توسط وزارت صنعت و خودروسازان در دست عده‌ای دلال قرار گرفته به خانه ملت گفت: بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود نه اینکه فضا برای حضور هرچه بیشتر دلالان فراهم شود. ۵ درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار که توسط وزارت صنعت ابلاغ شده ، کارساز نیست و باید قیمت خودرو ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد.

وی افزود: قیمت‌گذاری دلالان آسیب بیشتری به بخش خودرو وارد کرده زیرا هر روز قیمت جدیدی ارائه می دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و هر چه سریعتر به موضوع گرانی خودرو ورود کند. خودروسازان باید پیشنهاد نمایندگان را قبول کنند  و محصولات را ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده بفروشند که بدین وسیله قدرت رقابت نیز ایجاد می شود.

خجسته گفت: طبق صحبت‌هایی که در جلسات اخیر وزیر صنعت با کمیسیون داشتیم، باید اقداماتی انجام شود و از وزیر انتظار می رود هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کند. وگرنه مجلس چاره‌ای جز استیضاح نخواهد داشت. جلسه بعدی کمیسیون اصل نود با وزیر صنعت به زودی برگزار و تصمیم نهایی وی مشخص می شود تا زمینه کاهش قیمت خودرو فراهم شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ