کد خبر: ۱۲۱۶۷۲
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱/۲۴

بخشنامه نرخ صفر مالیات بر درآمد صادراتی ابلاغ شد/ شرط اعمال با بازگشت ارز
توسط سازمان مالیاتی:

بخشنامه نرخ صفر مالیات بر درآمد صادراتی ابلاغ شد/ شرط اعمال با بازگشت ارز

سازمان امور مالیاتی بخشنامه نرخ صفر و معافیت های مالیات بر درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سازمان امور مالیاتی بخشنامه نرخ صفر و معافیت‌های مالیات بر درآمد صادرات کالا و خدمات را ابلاغ کرد.

درمتن این بخشنامه آمده است: به موجب جز ۱ بند ج تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۸، هر گونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگردانده نشود برای عملکرد سال‌های ۹۷ و ۹۸ قابل اعمال نخواهد بود.

مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع ماده ۳۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی از طرف سازمان امور مالیاتی، یک ماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی طبق مقررات مذکور است.

از طرفی به موجب جز ۲ بند فوق الذکر، پرداخت هر گونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی است.

از آنجایی که طی نامه ۱۹ فروردین سرپرست سازمان متبوع به عنوان رئیس بانک مرکزی، درخواست ارسال دستورالعمل موصوف شده، لذا خواهشمند است دستور فرمائید تا زمان ابلاغ مقررات و دستور العمل بانک مرکزی و رعایت کلیه مقررات از سوی مؤدیان از هرگونه استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صرفاً به صادرکنندگان کالا و خدمات (اعم از استرداد موقت و قطعی) مربوط به دوره‌های مالی سنوات ۹۷ و ۹۸ در سال جاری خودداری کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ