کد خبر: ۱۲۱۷۴
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۲/۱۴

از خرداد اطلاعات بدون دخالت منتشر می شود/هیچ تخلفی در افشای اطلاعات نیست
رئیس سازمان بورس خبر داد:

از خرداد اطلاعات بدون دخالت منتشر می شود/هیچ تخلفی در افشای اطلاعات نیست

رئیس سازمان بورس با تاکید بر نبود هیچ تخلفی در افشای اطلاعات، از تغییر رویه انتشار اطلاعات شرکت ها از اول خرداد و نقش شرکت‌های مشاوره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد فطانت فرد در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ابزارهای مالی اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره عملکرد نظارتی سازمان بورس گفت: فعالیت‌های سازمان بورس در قالب نظارت مستند به قانون در درجه اول و مصوباتی است که در این باره تأیید شده است.بنابراین هرگونه دخالت غیر مبتنی بر اصول و خارج از قانون و بخشنامه‌های سازمان را رد می‌کنیم و به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه طبیعتاً تلاش شده منطق دستورالعمل‌ها در بازار حاکم شود و با تخلف ها و رویدادهای غیر قانونی برخورد می شود، در پاسخ به این سؤالی مبنی بر شائبه  تخلفات در سازمان بورس، تصریح کرد: هرگز تخلفی در بحث انتشار اطلاعات شرکت ها و افشای آن وجود ندارد. اطلاعات شرکت ها بر روی کدال  ثبت می‌شود و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: به طوریکه از ابتدای خردادماه ، تمام اطلاعات شرکت‌ها به صورت مستقیم، بدون دخالت نظر هرگونه کارشناس، توسط ناشر به صورت مستقیم منتشر خواهد شد و به شرکت‌های مشاوره هم این امکان داده می شود تا از طریق توکن ، درباره هرکدام از اطلاعات منتشره به صورت آزاد و بدون هزینه ، اظهار نظر کنند.

فطانت در باره واکنش بازار سرمایه نسبت به مصوبه شورای پول اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی هم گفت: مهم نرخ سود نبوده و نیست بلکه اجرای آن اهمیت دارد که به رغم مصوبه گذشته شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، برخی مؤسسات غیرمجاز بانکی رفتار دیگری کرده اند. بنابراین هر آن چیزی را که در قالب نرخ سود بانکی داریم، باید آثار آن را در بخش واقعی اقتصاد و شرکت‌های تولیدی ببینیم .

وی ادامه داد: نرخ تسهیلات باید متناسب با کاهش سود و تورم کاهش یابد، اما هنوز شاهد تغییرات نرخ تسهیلات در بخش واقعی اقتصاد نیستیم. اگر این موضوع رخ دهد،می توان شاهد اثر گذاری آن در صورت‌های مالی شرکت ها و بخش‌ واقعی اقتصاد باشیم.با این حال امیدواریم نرخ سود به صورت واقعی اجرا شود تا آثار آن را در صورت‌های مالی و طبیعتاً در شاخص بورس مشاهده شود.

فطانت در مورد جذب سرمایه‌های خارجی نیز گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در این مدت استقبال نشان داده و جلسات زیادی از افراد مشتاق در بخش‌های مختلف به صورت مستقیم و یا بازار سرمایه انجام شده است . فکر می‌کنیم باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سیاست جذب این سرمایه‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: در این رابطه سمینار یا نشستی در شهریورماه پیش‌بینی شده که با حضور فعالان بسیاری از کشورهای به خصوص اروپایی و آمریکا برگزار خواهد شد و طی آن از دستاوردهای تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری خارجی رونمایی خواهیم کرد. بر همین اساس پنجره واحدی ایجاد خواهد شد تا برای حضور در بازارهای سرمایه‌ای ایران به صورت آنلاین و در بخش‌های مختلف این کار را انجام دهد.

فطانت در خصوص ریزش شاخص بورس طی روزهای اخیر هم توضیح داد: افت و خیز در بازار سهام تابع شرایطی است که شرکت‌ها داشته و بخش واقعی اقتصاد با آن روبه‌رو است. بنابراین آنچه در بازار رخ می دهد نتیجه انعکاس بخش واقعی اقتصاد است و تغییر دادن آن، نیازمند تغییر در سیاست‌ها و واقعیت‌های اقتصادی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ