کد خبر: ۱۲۲۲۱
۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۲/۱۸

برنامه های آینده اولین شرکت بورس اعلام شد/تعدیل سود و افزایش سرمایه
توسط مدیرعامل:

برنامه های آینده اولین شرکت بورس اعلام شد/تعدیل سود و افزایش سرمایه

مدیرعامل قدیمی ترین شرکت بورس ۴۸ ساله ایران، برنامه های آینده مالی و عملیاتی نفت پارس را اعلام کرد و از تعدیل سود و افزایش سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن وفایی که از بهمن سال گذشته جایگزین حمیدرضا خلیلی در سمت مدیرعاملی نفت پارس شده ( اولین شرکت بورسی کشور که 15 بهمن 1346 به همراه بانک صنعتی و معدنی وارد بازار سهام شد) در جریان برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی ، بعد از ارایه تاریخچه ایی از فعالیت شرکت، اظهار داشت:نفت پارس درحالی بزرگترین تولیدکننده گریس کشور و خاورمیانه است که ظرفیت تولید سالانه آن 150 میلیون لیتر بوده و سال گذشته با وجود حضور رقبایی مانند نفت سپاهان، ایرانول و بهران، موفق به فروش 120 میلیون لیتر معادل 750 میلیارد تومان شده است.

وی از تعدیل مثبت سود شرکت خبر داد و گفت: در پی تحقق پیش بینی سود 1364 ریالی سال مالی 93، تعدیل مثبت حداقل 10 درصدی در دستورکار قرار دارد و به زودی اعلام خواهد شد.
 
وفایی درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: سال گذشته فزایش سرمایه 200 درصدی شرکت (250 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی و 250 میلیارد تومان از محل سود انباشته) و رسیدن سرمایه از 25 به 75 میلیارد تومان انجام و در فروردین ماه سال جاری ثبت شد. برای سال جاری هم برنامه داریم تا به تدرییج سرمایه شرکت به 200 میلیارد تومان برسد. مجمع سالانه شرکت هم نیمه اول خردادماه برگزار خواهد شد.
 
به گفته این مقام مسئول نفت پارس مانند صنایع دیگر برای ادامه حیات خود اقدام به برنامه ریزی جهت تولید محصولات جانبی در بخش روغن کرده که کارهایی هم به این منظور در بخش R&D صورت گرفته که امید است این مهم در سال جاری به نتیجه برسد.
 
وفایی با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه شرکت (تا سال 98) ، درباره برنامه تولید سال 94 گفت: در سال جاری افزایش 20 درصدی تولید در برنامه قرار دارد که بالتبع فروش ریالی نیز به همین میزان رشد خواهد داشت. توسعه نرم افزاری، سخت افزاری، ارتقای بخش بازاریابی، همچنین تولید محصولات های تک و بالا بردن سطح بهره وری در طول برنامه پنج ساله جزو اهداف بلندمدت مجموعه قرار دارد.
 
وی با اشاره به اثر تحریم ها ، گفت: در سال های گذشته سهم بازار قابل توجهی را از دست دادیم به طوری که 5 درصد از 20 درصد سهم بازار در طی این دوره تقلیل یافت که در مرحله اول در تلاشیم درصد از دست رفته را احیا کنیم. این درحالی است که سال گذشته، 40 میلیون دلار صادرات انجام شد.
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ